וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לסוריה: "אפשרו הפגנות שלוות במדינה"

לאחר ששישה מפגינים נהרגו וככל הנראה מאות נפצעו במהלך דיכוי אלים של הפגנות נגד משטרו של אסד ברחבי סוריה, גינה הבית הלבן את פיזור ההפגנות וקרא לדמשק לאפשרן

הבית הלבן מתח הלילה (שבת) ביקורת על השלטון הסורי בעקבות הפיזור האלים של ההפגנות שהתקיימו אתמול במדינה במהלכן נהרגו מספר מפגינים ונפצעו רבים נוספים. כמו כן, הממשל האמריקאי קרא לדמשק לאפשר לעם הסורי להפגין באופן חופשי. "ארצות הברית מגנה בתוקף את האלימות שאירעה היום בסוריה וקוראת לממשלה הסורית לאפשר להפגנות להתקיים באופן שליו", נאמר בהודעת דובר היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, טומי וייטור.

וויטור הוסיף כי ארה"ב מצפה מהאחראים לאלימות לתת על כך דין וחשבון. "ארה"ב דוגלת במערכת זכויות אוניברסליות, וביניהן חופש הביטוי וההפגנה וכמו כן מאמינה כי כל הממשלות, ובתוכן ממשלת סוריה, חייבות לאפשר לאזרחיהן את שאיפותיהם הלגיטימיות לממש זכויות אלה" אמר וויטור.

גם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון גינה את השימוש של כוחות הביטחון הסורים באלימות. דוברו מסר כי השימוש בכוח ומעצרים במהלך הפגנה שלווה אינו מתקבל על הדעת. "המזכ"ל דוחק ברשויות הסוריות להמנע מאלימות ולציית להתחייבויותיהן הבינלאומיות בנוגע לזכויות אדם", אמר הדובר.

הגינוי הבינלאומי מגיע לאחר ששישה בני אדם נהרגו ומאות נפצעו מאש מסוקים של כוחות הביטחון הסורים שנורתה לעבר מפגינים בעיר דרעא סמוך לגבול עם ירדן. הפגנות מחאה נגד משטרו של אסד נערכו גם בבירה דמשק ובעיר חומס. המפגינים קראו לכונן רפורמות פוליטיות ולשים קץ לשחיתות השלטונית. "כוחות הביטחון הסורים הרגו מפגינים בעיר הדרומית דרעא לאחר שערכו הפגנה שקטה, במהלכה קראו לחופש פוליטי ולהפסקת השחיתות של משטר אסד", מסרו עדי ראייה לרשת "אל-ערביה".

בימים האחרונים נפתח עמוד ברשת החברתית פייסבוק, שקרא לאזרחי סוריה לצאת להפגין לאחר תפילות יום השישי. בניגוד לפעמים קודמות, עשרות סורים נענו לקריאה והגיעו להפגין. עדי ראייה סיפרו כי לפני ההפגנה בדמשק, הסתובבו אנשי כוחות הביטחון בלבוש אזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully