וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק העולמי: שיקום ההרס ביפן ייקח כחמש שנים

הבנק העולמי הודיע כי עלות שיקום ההרס ביפן תעמוד על 235 מיליארדי דולרים. בינתיים, הלחץ בכור מס' 3 ממשיך לעלות, וקיים חשש כי יהיה צורך להקל עליו ע"י שחרור אדים רעילים לאוויר

הבנק העולמי העריך היום (שני) כי הנזקים מרעידת האדמה והצונאמי ביפן ושיקומה של המדינה, עלולים לעלות לכלכלתה כ-235 מיליארדי דולרים. כמו כן, הבנק משער שתהליך השיקום במדינה ייערך לפחות חמש שנים. "הנזק לבתים ותשתיות הנו בשיעור חסר תקדים. הדבר יפגע בצמיחה השנתית בשיעור של עד 0.5%. אולם, ככל שמאמצי השיקום יואצו, הצמיחה תגדל", נמסר בהודעה מטעם הבנק.

בתוך כך, חל שיפור במצב הכורים הגרעיניים שנפגעו ברעידת האדמה. מהנדסים הצליחו להזרים חשמל לשלושה מהכורים שנפגעו ויוכלו בקרוב לבחון את משאבות המים שאמורות לצנן אותם. עם זאת, הסוכנות לבטיחות גרעינית ביפן הודיעה הבוקר כי הלחץ בכור מספר 3 עדיין ממשיך לעלות, וייתכן כי יהיה צורך לשחרר אדים רדיואקטיבים לאוויר על מנת להוריד אותו.

רעידת אדמה ביפן, מרץ 2011. AP
"הנזק לבתים ותשתיות הנו בשיעור חסר תקדים"/AP

סגן מזכיר הממשלה היפנית, טטסורו פוקויאמה, עדכן אתמול כי המאמצים הנמשכים לקרר את ליבות הכורים באמצעות התזת מי ים הצליחו להוריד את טמפרטורת מוטות הדלק הגרעיניים בבריכות האחסון.

אך למרות השיפור במצב, הקרינה הרדיואקטיבית שנפלטה מהכורים ממשיכה לאיים על בריאות התושבים. משרד הבריאות היפני הורה בשנית לתושבים המתגוררים באזור הכורים בפוקושימה שלא להשתמש במי השתייה כיוון שנמצאו בהם רמות גבוהות של יוד רדיואקטיבי.


מניין ההרוגים ברעידת האדמה ובצונאמי שפקדו את המדינה עומד כעת על 8,450 ומספר הנעדרים עומד על 12,931 בני אדם. כמו כן, קיים חשש לחייהם של כ-15,000 בני אדם במחוז מיאגי בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully