וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איינשטיין, מאחוריך: אוטיסט בן 12 לומד לדוקטורט

כבר בגיל שלוש התעניין ג'ייקוב בארנט, הסובל מאוטיזם, במספרים. בגיל 12 החל ללמוד באוניברסיטה לתואר דוקטורט באסטרופיזיקה. "הוא עוסק בבעיות שמי שיפתור אותן יזכה בפרס נובל"

הגיל שאפשר להתחיל? ג'ייקוב בארנט, ילד בן 12 מאינדיאנפוליס הסובל מ"תסמונת אספרגר" לומד בימים אלה לתואר דוקטורט באסטרופיזיקה באוניברסיטת אינדיאנה.

בארנט, שאובחן כסובל מהתסמונת לאחר שהוריו שמו לב כי הוא מתקשה ליצור קשר עין ולתקשר עם בני אדם, מתפקד ברמת גאונות בכל הקשור למספרים. כבר בגיל שלוש הוא נהג להשתעשע עימם וזכר את הערך המתמטי של "פאי" עד למאתיים ספרות אחרי הנקודה העשרונית.

את החיבה לאסטרופיזיקה, רכש כשהוריו לקחו אותו לראשונה לפלנטריום. ג'ייקוב נהנה מאוד להסתכל על הכוכבים, ומאז התעניינותו בנושא גברה וכך גם השעמום מהלימודים הרגילים בבית הספר.

פיתח תיאוריה על תורת היחסות

הוריו של ג'ייקוב לקחו אותו לסדרה של בדיקות ואבחונים ולבסוף נענו להמלצתו של הנוירופיזיולוג הקליני, קארל הייל, שקבע "ג'ייק צריך לעבוד ברמה הדרכתית שתאתגר אותו. כרגע זוהי הרמה שמעל התואר השני, רמת הדוקטורט". וכך, ג'ייק נרשם לאוניברסיטה, אליה אביו ואמו מסיעים אותו מידי יום.

אחד ממוריו, פרופסור לפיזיקה ג'ון רוס, מבטיח למצוא מימון ללימודיו ומחקריו של ג'ייק: "אמרנו לו שאחרי הסמסטר הזה, סיימנו עם עבודת הספרים. באת לכאן כדי ליצור מדע ולחקור", סיפר רוס.

אמו של ג'ייקוב, קריסטין, העידה כי היא אינה בטוחה אם עבור בנה מדובר במשחק או בעבודה. היא שלחה סרטון וידיאו בו נראה בנה מסביר את התאוריה החדשה שלו לגבי תורת היחסות של אלברט איינשטיין, לפרופ' סקוט טרמאין באוניברסיטת פרינסטון היוקרתית. פרופ' טרמאין אמר לגבי ההסבר, כי "התיאוריה עליה ג'ייק עובד כוללת בתוכה חלק מהבעיות המורכבות ביותר בעולם הפיזיקה. מי שיפתור בעיות אלה יזכה בוודאות בפרס נובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully