וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' רות גביזון תקבל פרס ישראל בחקר המשפטים

שר החינוך גדעון סער הודיע על זכייתה של פרופ' גביזון בפרס ישראל בתחום חקר המשפטים. "מחקריה מתמודדים בעומק ובאומץ עם עיצוב זהותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית"

שר החינוך, גדעון סער, הודיע היום (ראשון) על זכייתה של כלת פרס ישראל בתחום חקר המשפטים, פרופ' רות גביזון, לשנת תשע"א וברך אותה על זכייתה. בנימוקיה למתן הפרס, ציינה הוועדה שבחרה בגביזון, כי "מחקריה של פרופ' גביזון עוסקים בסוגיות מרכזיות של המשפט החוקתי במדינת ישראל והם מתמודדים בעומק ובאומץ עם עיצוב זהותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. היא עוסקת הן בחקר המשפט מתוכו והן במחקר מהותו של המשפט, יכולותיו ומגבלותיו".

עוד נמסר כי "פרופ' גביזון גם מפלסת בעבודתה דרכים כדי לאפשר קיום בצוותא של יהודים דתיים וחילוניים, כמו גם של יהודים ושאינם יהודים, במדינת ישראל. כמו כן, עסקה פרופ' גביזון במחקריה בהגנה על זכויות האדם, ובמיוחד בזכות לפרטיות, בחופש הביטוי ובשוויון, ושילבה את תפיסותיה ואת מחויבותה בעבודה מעשית בשטח".

יו"ר ועדת הפרס בתחום חקר המשפטים היתה פרופ' רות לפידות, כאשר פרופ' יפה זילברשץ ופרופ' ברכיהו ליפשיץ שימשו כחברי ועדה לצדה.

עמדות מנוגדות לאלו של אהרן ברק

גביזון נולדה בשנת 1945 בירושלים, גדלה והתחנכה בחיפה. ב-1968 היא סיימה, בהצטיינות, תואר ראשון במשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים ובשנת 1970 התקבלה ללשכת עורכי הדין. בהמשך אף סיימה תואר דוקטור בפילוסופיה של המשפט באוניברסיטת אוקספורד בבריטניה. היא נמנתה עם מקימי האגודה לזכויות האזרח, וכיהנה שנים רבות כיו"ר ההנהלה של האגודה. במשך כ-20 שנים תרמה תרומה ייחודית לאגודה ולמודעות לחשיבות ההגנה על זכויות האדם בישראל.

מאז ינואר 2005 ועד פברואר 2006 שימשה כיועצת בכירה של ועדת החוקה של הכנסת במסגרת התהליך החוקתי שהוביל יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל איתן. כמו כן, מאז 1987 ועד 2008 הייתה חברה בארגון הבינלאומי של משפטנים. בשנת 2005 ייסדה את "מציל"ה" (מרכז למחשבה ציונית, יהודית, ליברלית והומניסטית) והיא מכהנת כיום כנשיאתו.

גביזון אף לקחה חלק במספר ועדות חקירה ציבוריות. ביניהן, ועדת צדוק לבדיקת חוקי העיתונות, ועדת שמגר לבדיקת התפקיד והדרך הבחירה של היועץ המשפטי לממשלה ו-וועדת וינוגרד לחקר מלחמת לבנון השנייה.

לפני מספר שנים הייתה מועמדת להצטרף לשורות בית המשפט העליון, אך בשל עמדותיה המנוגדות לאלו של נשיא בית המשפט העליון דאז, אהרון ברק, ובשל התנגדותה ל"אקטיביזם השיפוטי" בו התאפיין, לדבריה, בית המשפט העליון, התהליך לא הושלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully