וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות בסוריה: כוחות הביטחון ירו גז מדמיע

ההפגנות בסוריה נמשכות. לאחר ששישה מפגינים כבר נהרגו ומאות נוספים נפצעו, ממשיכים אלפי מפגינים להאשים את השלטון במדינה ב"בגידה". כוחות הביטחון במדינה מגיבים מצדם בירי גז מדמיע

גורמים בסוריה דיווחו היום (שבת) כי כוחות הביטחון במדינה ירו גז מדמיע על מפגינים נגד השלטון. מוקדם יותר דווח כי אלפי בני אדם הפגינו נגד המשטר בסוריה. במהלך הלוויתם של שני הרוגים מההפגנה שנערכה אתמול בעיר דראה, קראו המשתתפים לחופש במדינה והאשימו את השלטון הסורי בבגידה.

אמש דווח ברשת הטלוויזיה 'אל-ערביה' כי שישה בני אדם נהרגו ומאות נוספים נפצעו מאש מסוקים של כוחות הביטחון הסורים לעבר מפגינים בעיר. לאחר שתי הפגנות מחאה שקיימו השבוע עשרות אזרחים סורים נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד, נדמה שהמחאה הולכת ותופסת תאוצה.

הפגנות מחאה נגד משטרו של אסד נערכו גם בבירה דמשק ובעיר חומס. המפגינים קראו לכונן רפורמות פוליטיות ולשים קץ לשחיתות השלטונית. "כוחות הביטחון הסורים הרגו מפגינים בעיר הדרומית דרעא לאחר שערכו הפגנה שקטה, במהלכה קראו לחופש פוליטי ולהפסקת השחיתות של משטר אסד", מסרו עדי ראייה ל'אל-ערביה'.

"איפה אתה, יא סורי, איפה?"

במהלך השבוע נראו קריאות בפייסבוק, הקוראות לאזרחי סוריה לצאת להפגין לאחר תפילות יום השישי. בניגוד לפעמים קודמות, עשרות סורים נענו לקריאה והגיעו להפגין. עדי ראייה סיפרו כי לפני ההפגנה בדמשק, הסתובבו אנשי כוחות הביטחון בלבוש אזרחי.

גרסת כלי התקשורת הממסדיים בסוריה להפגנות המחאה נגד משטרו של אסד מעט שונה מזו של המפגינים. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי המפגינים ניסו "לעורר אנרכיה" ואף פגעו ברכוש ציבורי ופרטי. "הם הציתו מכוניות ומכוניות וכוחות הביטחון נאלצו להתערב ולפזר את המפגינים על מנת להגן על שלום הציבור".

הפגנות נרשמו גם במהלך השבוע כאשר עשרות אזרחים סורים הפגינו בבירה דמשק נגד המשטר. בסרטון וידאו קצר שהציגו מספר אתרי אופוזיציה סורים, נראים המפגינים כשהם קוראים למשטר לכונן רפורמות ולקדם חירויות. בסרטון מוצגת הפגנה שנערכה בשוק אל-חמידיה, הסמוך למסגד אל-אמווי שבדמשק. בין היתר, קראו המפגינים קריאות כגון: "איפה אתה, יא סורי, איפה?" ו-"אללה, סוריה, חירות וזהו!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully