וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכיר המדינה לשעבר וורן כריסטופר הלך לעולמו

מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר, וורן כריסטופר, הלך לעולמו כשהוא בן 85, לאחר מאבק במחלת הסרטן וסיבוכים בכליות. פעל רבות לקידום השלום במזה"ת בכהונת קלינטון

מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר, וורן כריסטופר, הלך הבוקר (שבת) לעולמו בגיל 85 כתוצאה מסיבוכים בכליות וממחלת הסרטן ממנה סבל. הוא הותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים וחמישה נכדים.

כדיפלומט הראשי של ארה"ב במשך ארבע שנים בתקופת ממשלו של ביל קלינטון, כריסטופר רבות לקידום השלום במזרח התיכון. בשנת 1994 הוא היה אחד העדים בחתימת הסכם השלום בין ישראל לירדן.

בשנת 1981 הוא קיבל את מדליית החירות, הפרס האזרחי הגדול ביותר של האו"ם, על התפקיד שמילא במשא ומתן לשחרור 52 השבויים האמריקאים באירן בזמן שכיהן כסגן מזכיר המדינה של הנשיא דאז, ג'ימי קרטר. כמו כן, הוא פיקח על המו"מ בהסכם דייטון בשנת 1995.

"עד הרגע האחרון התוצאה הייתה מוטלת בספק. תיקיהם של הנציגים שלנו כבר היו ארוזים והם היו מוכנים לשוב הבייתה ללא הסכם", נזכר קלינטון באותו מו"מ. "אבל כריס לא ויתר. הכוח שלו הוא ששכנע את מנהיגי הבלקן להיכנע לשלום".

"דעותיי על זכויות אדם עוצבו בידי אבי"

כריסטופר שיחק גם מספר תפקידי הנהגה משמעותיים בנושאי פנים, בייחוד בקליפורניה. בקריירה המשפטית שלו החלה עם התמחות אצל שופט בית המשפט העליון בארה"ב, וויליאם דאגלס, שייעץ לכריסטופר "לצאת אל הזרם ההיסטוריה ולשחות מהר ככל הניתן". מאוחר יותר, כשהחליט לפרוש מתפקידו כמזכיר המדינה הוא אמר: "להיות מזכיר המדינה משמע לקחת חלק במרוץ שליחים של ההיסטוריה".

בראיון שנתן ללוס אנג'לס טיימס בשנת 2009 הוא אמר כי דעותיו על זכויות האדם עוצבו "על ידי טיולים שערכתי עם אבי". וורן כריסטופר נולד בעיר סקרנטון בצפון דקוטה. הוא שימש כקצין זוטר בצי הימי של ארה"ב בתקופת מלחמת העולם השנייה. את לימודיו באוניברסיטת דרום קליפורניה הוא סיים ב-1945. ב-1949 הוא סיים את לימודי המשפטים בסטנפורד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully