וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשו הקרבות בלוב, קדאפי מאיים על המערב

ברקע חידוש הקרבות עם המורדים, קדאפי מאיים כי "כל התערבות בנעשה בלוב תיחשב לתוקפנות". נציגי המערב ייפגשו בפריז לדון ביישום החלטת מועצת הביטחון להטלת סגר אווירי על לוב

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו)

מלחמת גרסאות בין הממשל הלובי לבין המורדים, ברקע חידוש הקרבות במדינה, באזור העיר בנגזי, כששני הצדדים מאשימים את הצד השני בתוקפנות, ובאי-כיבוד הפסקת האש שהוכרזה הלילה. שליט לוב, מועמר קדאפי, התייחס לאירועים, ואמר כי "למדינות העולם אין זכות להתערב במתרחש בלוב". קדאפי אף הזהיר כי "אם המעצמות המערביות יתערבו במתרחש בלוב, הן תצטערנה על כך", וקבע כי "כל פעילות מערבית צבאית תיחשב למתקפה". בהמשך, ייפגשו בקהיר ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי, עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, כדי לדון ביישום החלטת מועצת הביטחון להטלת סגר אווירי על לוב.

המורדים גורסים כי צבא לוב החל להתקיף את העיר באמצעות מטוסים ופתח במתקפה ארטילרית, כשעל פי דיווחים מצולמים הצליחו המורדים להפיל מטוס קרב של צבא לוב. מנגד, גורס השלטון כי חיל האוויר מקורקע, וכי כוחות הצבא שומרים על הפסקת האש. לדברי הממשלה, מדובר ב"כנופיות של אל-קאעדה" שמתקיפות את עמדות הצבא שנמצאות מחוץ לעיר.

הפלת מטוס של המורדים בלוב על ידי הצבא של קדאפי, מרץ 2011. AP
המורדים הצליחו להפיל מטוס קרב, הממשל מכחיש כי כלל היו מטוסים באזור/AP

"העולם מאחר להתערב בנעשה בלוב"

"יש מתקפה של טילים וארטילריה על כל השכונות של בנגזי", אמר מוסטפה עבד אל-ג'ליל, ראש המועצה הלאומית של לוב, שמובילה את הלחימה נגד קדאפי, לרשת אל ג'זירה. "הקהילה הבינלאומית מאחרת להתערב ולהציל אזרחים מכוחות של קדאפי. היום יקרה אסון בבנגזי אם הקהילה הבינלאומית לא תיישם את ההחלטות של מועצת הבטחון של האו"ם". דובר ממשלת לוב, מוסא איברהים, הכחיש את הדיווחים של המורדים. לדבריו, צבא לוב "שומר על הפסקת האש, ורוצה שמשקיפים בינלאומיים יבואו לאזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully