וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערב במסר ללוב: "התערבות צבאית בתוך שעות"

בריטניה, צרפת וארה"ב יקיימו פגישה בפריז בה יידון המצב בלוב ולאחר מספר שעות תצא המתקפה לדרך - כך מסר שגריר צרפת לאו"ם. בינתיים, שלטונות לוב הודיעו על "הפסקת אש" עם המורדים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד וטל רזניק)

האם גלגלי המלחמה יצאו לדרכם? שגריר צרפת לאו"ם, ג'רארד ארו אמר הלילה (שבת) כי הוא צופה ששעות לאחר ועידת פסגה שתיערך בפריז בצהרים בהשתתפות נציגי ארה"ב, בריטניה וצרפת, תצא לדרך מתקפה צבאית משותפת נגד משטרו של שליט לוב, מועמר קדאפי. "נקיים ועידה בה ייקחו חלק כל הגורמים שישתתפו במבצע ובמאמץ הדיפלומטי, כך שאני סבור כי שזו תהיה הזדמנות טובה להתריע בפעם האחרונה", אמר ארו ל-BBC.

הקהילייה הערבית הלובית העממית הסוציאליסטית הגדולה. ShutterStock
הקהילייה הערבית הלובית העממית הסוציאליסטית הגדולה/ShutterStock

מועצת הביטחון של האו"ם החליטה אמש להכריז על לוב כאל שטח אסור לטיסה, זאת בשל החשש שכוחותיו של קדאפי יפציצו את המפגינים נגד המשטר מן האוויר. עוד הוחלט כי יינקטו "כל האמצעים האפשריים" על מנת להגן על תושבי לוב, החלטה שפירושה אישור מתקפה אווירית על כוחות השליט. שר החוץ הלובי, מוסא קוסא, הודיע בעקבות ההחלטה, כי הפעילות הצבאית נגד המורדים הושעתה, ואולם כוחות המורדים במדינה דיווחו שהתקיפות נמשכות, וכי כוחות קדאפי שיגרו טילים אל העיר זינטאן.

סגן שר החוץ הלובי חאלד כאלים התייחס אמש לדרישות שהופנו כלפי מדינתו על ידי מדינות המערב להסיג את כוחות הצבא מסביבת העיר בנגזי בה נמצאת מפקדת המורדים. כאלים הכחיש את הדיווחים לפיהם הצבא תוקף את בנגזי ואמר כי נוכחות הצבא בערים חיונית לביטחון האזרחים וכי הצבא אינו עוסק בשום מבצע צבאי. "מועצת הביטחון מוזמנת לשלוח פקחים על מנת לוודא שאנחנו אומרים בדיברתנו", אמר כאלים.

מועמר קדאפי. ShutterStock
מועמר קדאפי/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully