וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון: "ערוכים לפעולה מידית בלוב"

לאור החלטת מועצת הביטחון להטיל סגר אווירי על לוב, הבהיר גורם במשרד ההגנה האמריקאי שהכוחות מוכנים לכל הוראה שתתקבל. אובמה: "אם לא נתערב - קדאפי יבצע טבח בעמו"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דויד טל רזניק)

מדינות המערב נערכות הערב (שישי) לקראת פעולה צבאית בשמי לוב, זאת בעקבות החלטת מועצת הביטחון של האו"ם להטיל סגר אווירי בשטחה המדינה. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר הערב כי "הקהילה הבינלאומית וארה"ב פעלו במהירות ועל לוב נכפו סנקציות ואמברגו על נשק. יש לנו כל סיבה להאמין שקדאפי יבצע טבח באנשיו אם לא נתערב".

מועצת הביטחון הצביעה אמש בעד הטלת סגר אווירי מעל המרחב האווירי בלוב, במטרה להגן על האזרחים מפני התקפות כוחותיו של שליט לוב, מועמר קדאפי. עוד הוחלט כי יינקטו "כל האמצעים האפשריים" על מנת להגן על תושבי לוב, החלטה שפירושה אישור מתקפה אווירית על כוחות קדאפי. שר החוץ הלובי, מוסא קוסא, הודיע בעקבות ההחלטה כי הפעילות הצבאית נגד המורדים הושעתה, ואולם כוחות המורדים בלוב דיווחו שהתקיפות במדינה נמשכות, וכי כוחות קדאפי שיגרו טילים אל העיר זינטאן. במקביל דווח, כי מניין ההרוגים בעקבות התקיפות בעיר מיסרטה עלה ל-25.

"נעשה כל שנדרש כדי להגן על האוכלוסיה הלובית"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, התייחס הערב להחלטת מועצת הביטחון ואמר: "מועמר קדאפי איבד את אמון בני עמו ואת הלגיטימיות להנהיג. במקום לכבד את בני עמו הוא בחר בדרך של דיכוי אלים". גם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, התייחסה להחלטה ואמרה כי "אישור ההחלטה באו"ם מהווה צעד חשוב, אך אנו נמשיך לבחון מהן הדרכים היעילות ביותר לסיים את המשבר". במקביל, גורם במשרד ההגנה האמריקאי, הפנטגון, אמר הערב ש"אנו שומרים על רמה גבוהה של מוכנות, על מנת להבטיח את יכולתנו למלא אחר כל הוראה שנקבל", וארה"ב שלחה מספר כליי שיט אמפיביים (המסוגלים לנוע גם במים וגם ביבשה) לים התיכון.

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, שהיה הראשון ממנהיגי המערב להתייחס לפעולה, הודיע כי ארצו תעביר מטוסי קרב, תדלוק ומודיעין במטרה לסייע לפעילות. הוא הוסיף כי "היו שחשבו כי העולם יעמוד מנגד לנוכח אמירותיו של קדאפי לפיו הוא 'ישתלט על המתנגדים ללא רחמים'. נוכיח שהם טועים".


בדבריו התייחס קמרון גם למעורבות הבריטית הצפויה בפעולה, ואמר כי "אנחנו הצבא הרביעי בעוצמתו בעולם, ויש לנו את האמצעים לקיים את ההחלטה. לכן מידת השתתפותנו תהיה במידת יכולתנו, לא יותר ולא פחות". קמרון ציין כי מלבד החובה המוסרית, הפעולה בלוב היא גם אינטרס לאומי בריטי, וציין את המוטיבציה "לקדם משטרים דמוקרטיים בפתחה של אירופה".

גם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, התייחסה לאירועים. מרקל התייחסה לכך שארצה, כמו רוסיה וסין, נמנעה בהצבעת מועצת הביטחון על הטלת הסגר האווירי: "אנו שותפים למטרות החלטת האו"ם ללא השגות. אין לבלבל את ההימנעות שלנו בהצבעה עם נקיטת עמדה ניטרלית". כמו כן, דובר הליגה הערבית אמר לכתב רשת BBC כי חלק ממדינות ערב יסייעו באכיפת הסגר האווירי על לוב, אך סירב לפרט באילו מדינות מדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully