וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בריטניה תשלח מטוסי קרב כדי לאכוף הסגר על לוב"

ראש ממשלת בריטניה קמרון הודיע כי מטוסי קרב מדגם טורנדו וטייפון יישלחו ללוב כדי לאכוף את הסגר האווירי שמועצת הביטחון החליטה להטיל עליה

"מטוסי טורנדו וטייפון של צבא בריטניה יישלחו ללוב כדי לאכוף את הסגר האווירי עליה". כך הודיע בצהריים (שישי) ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון. קמרון מסר את ההודעה במסגרת דיון מיוחד בבית הנבחרים הבריטי. הוא קרא לקדאפי לחדול מהאלימות שבה נוקטים כוחותיו נגד אזרחים בלוב.

הודעתו של ראש הממשלה הבריטי נמסרה מספר שעות לאחר שמועצת הביטחון של האו"ם הצביעה בעד ההצעה להכריז על שמי לוב כאזור האסור לטיסה. זאת על מנת להגן על האזרחים במדינה מפני הפצצות של כוחותיו של שליט לוב מועמר קדאפי. עוד הוחלט כי יינקטו "כל האמצעים האפשריים" על מנת להגן על תושבי לוב, החלטה שפירושה אישור מתקפה אווירית על כוחות הביטחון תומכי קדאפי. 10 מדינות, בהן ארה"ב, הצביעו בעד, וחמש מדינות נמנעו בהן, רוסיה, סין וגרמניה. אף מדינה לא הצביעה נגד ההחלטה.

סייף אל-איסלם קדאפי, בנו של שליט לוב מועמר קדאפי, אמר בתגובה להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם כי לוב "אינה מפחדת" ממתקפה נגדה. "אתם לא תעזרו לתושבי לוב אם תפציצו את ארצנו. אתם רק הורסים את לוב", אמר בראיון לרשת ABC.

לאחר ההצבעה באו"ם, מסר מקור בממשלת איטליה לסוכנות הידיעות רויטרס, כי איטליה תהיה מוכנה להכשיר את בסיסיה הצבאיים לאכיפת האיסור על טיסה מעל שמי לוב. לאיטליה בסיס של חיל האוויר באי סיציליה, שמספק שירותי לוגיסטיקה לצי השישי של צבא ארה"ב. בסיס זה הוא בסיס נאט"ו הקרוב ביותר ללוב שיכול לשמש לתקיפה, ועל פי ההערכות, תקיפה שכזו יכולה להתרחש בתוך מספר שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully