וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאניקה גרעינית: מי זוכר את קורבנות הצונאמי?

הכורים הלוהטים ביפן השכיחו את עשרות אלפי ההרוגים בגל הצונאמי. מאות אלפים עדיין ללא קורת גג בקור העז ששורר באזור ונדמה כי העיסוק בגרעין מונע התמקדות וסיוע לניצולי אסון הטבע

הלך הבית

מצפון לכורים הלוהטים בפוקושימה, נמשך המבצע העצום לאיתור ניצולים נוספים באזורים שנפגעו קשות על ידי הצונאמי. ביממה האחרונה אמנם דווח על כמויות גדולות של מזון ואספקה שהגיעו לאזור האסון בהצלחה, אך מנגד, הטמפרטורות צונחות ושלג יורד לסירוגין ומקשה מאוד על מאמצי החילוץ. הצונאמי הקטלני הותיר 430 אלף יפנים ללא קורת גג. חלק מחסרי הבית נמלטו דרומה אך רבים נותרו באזור מוכה האסון ומתגוררים בדיור זמני ומקלטים שסיפקה הממשלה.

"אנחנו לחוצים"

למרות שהרשויות היפניות מנסות לשדר תחושה של שליטה במצב, ולהפעיל את המשק ואת מערכת החינוך כסדרן, בפועל, האזרחים מרגישים בהלה וחשש גדול, ורבים מהם ממשיכים במנוסתם הרחק ככל האפשר מאזורי הדליפה. "הם מנסים להרגיע אותנו שלא ניכנס לפאניקה – אבל למרות פנינו הרגועים, אנחנו לחוצים", אמרה לוואלה! חדשות יסקו קוקוגו, אם לשניים מטוקיו.

פרוסה לשלושה

איומו ימזאקי, ניצולה מהצונאמי, סיפרה על שגרת יומה: "אנחנו מקבלים קערת מרק או פרוסת לחם וחולקים אותה בין שלושה אנשים, וגם כמה חטיפים. לעתים נדירות אנו מקבלים אורז לבן, אז אני קצת מודאגת לגבי הבת שלי שלא מקבלת תזונה מספקת, אבל זה טוב יותר מלא לאכול דבר".

נגמרו התרופות

צוותי הרפואה מדווחים כי הקור מגביר מאוד את התחלואה במקלטים שבהם משוכנים מאות אלפי פליטים. כ-850 אלף בני אדם עדיין מנותקים מחשמל בקור המקפיא. "אנשים רבים איבדו את התרופות שלהם בצונאמי", הסביר אתמול לרויטרס ד"ר טקנורי ווטנבה, רופא בצלב האדום. "קר היום, אז חלק מהאנשים חלו ולוקים בשלשול ובמחלות אחרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

סופרים גופות

משטרת יפן הודיעה כי המניין הרשמי של הרוגים ונעדרים באסון הצונאמי עומד כעת על 14,650, כ-1,000 יותר מההערכה הקודמת שניתנה רק כמה שעות קודם. לפי ההודעה, 5,321 גופות כבר זוהו, 2,383 פצועים נספרו, ועוד 9,329 בני אדם מוגדרים נעדרים. עם זאת, מוערך כי המספרים עוד ימשיכו לטפס, ככל שיתברר האובדן באזורים נרחבים שנחרבו לחלוטין ועדיין אין מידע מסודר לגביהם. לפי ההערכות המקומיות באזור האסון, עוד כמה עשרות אלפי בני אדם נעדרים.

מי ישלם?

כלכלנים העריכו כי הנזקים למבנים, ייצור וצריכה פרטית ביפן עקב האסון צפוי להסתכם בכ-10-16 טריליון ין (125-200 מיליארד דולר). עם זאת, הכלכלנים הזהירו כי במידה שהפסקות החשמל במדינה יהיו משמעותיות ויימשכו לאורך זמן, עלול הנזק הכלכלי הישיר של האסון להיות גבוה אף יותר. (themarker)

מגבית ממשלתית

בכל רחבי יפן מתקיימים מבצעי התרמה עצומים בנסיון לסייע בשיקום צפון-מזרח המדינה. במסגרת המגבית הממשלתית שנערכה לטובת נפגעי אסון הצונאמי. רוב האנשים הפרטיים תורמים בין 1,000 ל-2,000 ין, בעוד עסקים תורמים עד 5,000 ין (1,000 ין הם כ-12 דולרים).

נכונים לסייע בכל דרך אפשרית

נשיא ארה"ב, ברק אובמה שוחח בטלפון עם ראש ממשלת יפן, והצהיר על נכונות ארצו לסייע ליפן בכל דרך אפשרית. ארה"ב הציעה לשלוח מומחי גרעין לתחנת הכוח הגרעינית, כדי לעזור בתיקון התקלה החמורה במקום. כמו כן, הביע אובמה את נכונותו לסייע גם בשיקום ארוך הטווח של יפן בעקבות רעידת האדמה והצונאמי.

מדפים ריקים

מאות אלפי ניצולי הצונאמי נאלצים להתמודד גם עם מחסור קשה באוכל ובדלק. מיליון וחצי בתים נותקו גם ממים וחשמל. ממשלת יפן שולחת לאזור האסון מזון, מים, שמיכות ואמצעי חימום אך המדפים בחנויות ריקים ומים ניתנים לתושבים על פי הקצבה. בגלל משבר הכורים הגרעיניים נאלצת הממשלה לנקוט קיצוב בחשמל והפסקות יזומות באספקת החשמל מתבצעות בכל כמה שעות

מתפללים לימים טובים יותר

על פי הערכות מומחים יחלוף עשור בטרם יסתיים שיקום נזקי הצונאמי. עדיין מוקדם לקבוע מה יהיה היקף הנזק הסביבתי, בעיקר על רקע אי הוודאות בכל הקשור לדליפת חומרים גרעיניים. למרות עוצמתה הכלכלית של יפן, ברור כי ללא עזרה בינלאומית משמעותית, תתקשה המעצצה האסייתית לחזור לשגרה. בינתיים, ממשיכים לספור את המתים ולהתפלל לימים טובים יותר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully