וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון הכריזה: "אפרוש בתום הכהונה הנוכחית"

שנתיים לפני תום כהונתה כמזכירת המדינה האמריקאית, הודיעה הילרי קלינטון כי תפרוש מהחיים הפוליטיים בסופה - בשנת 2012. בעבר רמזה שתפנה לפעול למען זכויות נשים וילדים בעולם השלישי

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, מתכוונת לפרוש מהחיים הפוליטיים אחרי תום כהונתה הנוכחית. בראיון שהעניקה אמש (רביעי) לרשת CNN, אמרה קלינטון כי גם אם הנשיא ברק אובמה ינצח שוב בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2012, היא לא תהיה מעוניינת להמשיך בתפקידה.

קלינטון אף הדגישה כי אין ברצונה להתמודד לנשיאות בעצמה, או להציע את עצמה כמועמדת למשרות בכירות אחרות, כגון סגנית הנשיא או מזכירת ההגנה. כשנשאלה לגבי האפשרות שתתמודד לכל אחת מהמשרות, השיבה בפשטות : "לא".

קלינטון הפסידה ב-2008 לברק אובמה בפריימריז לבחירת מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית. עם בחירתו לנשיאות, מינה אותה אובמה למזכירת המדינה, וכמה פרשנים העריכו כי היא תהיה מועמדת אפשרית לנשיאות בבחירות של 2016.

מזכירת המדינה, אמרה בעת ביקור בקהיר, כי היא גאה מאוד בתמיכה שהוענקה לה בתפקידה הנוכחי. "זו היתה חוויה נפלאה, אך לאחר מכן אמשיך הלאה", ציינה. לדבריה, אין לה "ולו מחשבה" בדבר התמודדות לתפקיד נוסף.

"כרגע אני עושה בדיוק את מה שאני רוצה לעשות, ובשנתיים הנותרות אשקיע את כל כולי בתפקיד הזה. אין תפקיד אחר שאוכל לבצע שיוכל להשתוות לכך, מבחינת הדרישות, הסיפוק או האתגר", הוסיפה. כבר בדצמבר רמזה קלינטון, עורכת דין במקצועה, כי ייתכן שתפקידה הציבורי הבא לא יכלול פעילות פוליטית, אלא מאבק למען זכויותיהם של נשים וילדים בעולם השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully