וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלד הופתע: בגרמניה לא שמעו על הפיגוע באיתמר

פנחס וולף ויהושע בריינר

17.3.2011 / 0:12

במהלך ביקורו בגרמניה, הופתע השר יוסי פלד לגלות כי הפיגוע באיתמר לא זכה כלל לסיקור בכלי התקשורת במדינה. שר גרמני: "קשה לי להבין מדוע לא זכה מעשה ברברי כזה לאזכור במדינתי"

השר יוסי פלד, המבקר בימים אלה בגרמניה, נועד אמש (רביעי) עם השר הגרמני בממשלת באדן, הלמוט ראו. בפגישה בין השניים הופתע השר הגרמני לשמוע מפי השר פלד על הפיגוע בהתנחלות איתמר והתנצל בפניו על כך שאמצעי התקשורת במדינתו התעלמו מהרצח. "קשה לי להבין מדוע לא זכה מעשה ברברי כזה לאזכור תקשורתי במדינתי", אמר ראו.

פלד עדכן את השר הגרמני בפרטי הרצח. "מדובר ברצח של חמישה בני משפחה, שאי אפשר לתפוס או לעכל. מדובר בכנופיה של מוגי לב, חסרי צלם אנוש והגדרתם כלוחמי חופש היא הגדרה מזעזעת", אמר השר הישראלי. הוא הוסיף כי "הרשות הפלסטינית פועלת על פי עקרון של 'אחד בפה, אחד בלב', והרצח הזה הוא חוליה נוספת בהסתה מתמשכת מצדה". לדבריו, "מצד אחד הרשות לא עוצרת את ההסתה, ומצד שני היא מיתממת בדרישותיה לשלום".

סיבת ביקורו הרשמית של השר פלד בגרמניה היא הנחת אבן פינה להקמתו של בית כנסת חדש בעיר אולם, שהוקם על חורבותיו של בית כנסת שנהרס על ידי הנאצים.

גם הרמטכ"ל הגיע כדי לנחם

מוקדם יותר אתמול ערך הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ ביקור ניחומים בבית משפחת פוגל בנווה צוף, שבנם אהוד, כלתם רותי ושלושה מנכדיהם נרצחו בפיגוע באיתמר. הרמטכ"ל הביע את תנחומיו בפני המשפחה ואמר כי צה"ל פועל ללכידת מבצעי הפיגוע הקשה וממשיך לחקור את נסיבות אירועי ליל שישי האחרון. אתמול קיים גם אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי ביקור ניחומים בבית המשפחה. עם זאת, השניים לא דיווחו למשפחה על התקדמות כלשהי בחקירת המקרה.

שלשום ביקר שר החוץ, אביגדור ליברמן באיתמר וחיזק את ידם של תושבי המקום. לדבריו, "אתה מגיע לכאן ורואה את כל הפוגרום הזה - יש פה בית הריגה, אותם מחזות שפעם קראנו עליהם רק בספרים, בלב היישוב היהודי. אני כרגע רוצה להשאיר את הוויכוחים הפוליטיים בצד, חובתה של המדינה להבטיח את ביטחונם של היישובים, בלי קשר למיקום ובלי קשר לדעות פוליטיות".

(עדכון ראשון: 22:06, 16.03.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully