וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדולת א"י לרה"מ: אשר מיידית את הבנייה באיתמר

פנחס וולף

15.3.2011 / 22:15

שדולת ארץ ישראל בכנסת דרשה מרה"מ נתניהו לאשר באופן מיידי את תוכניות בנייה בהתנחלות איתמר, על רקע הפיגוע בו נרצחו חמישה מבני משפחת פוגל: "התשובה לפיגוע הזה היא בנייה"

תאגיד כאן

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

שדולת ארץ ישראל בכנסת דרשה הערב (שלישי) מראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאשר באופן מיידי את תוכנית הבנייה בהתנחלות איתמר, בה נרצחו בשבוע שעבר חמישה מבני משפחת פוגל. חברי הכנסת של השדולה סיירו מוקדם יותר היום בבית משפחת פוגל בהתנחלות איתמר, וגילו להפתעתם כי מזה 27 שנה לא אושרה תוכנית הבנייה של היישוב.

בסיור השתתפו ראשי השדולה ח"כ זאב אלקין (ליכוד) וח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי), אליהם הצטרפו השר משולם נהרי (ש"ס) וחברי הכנסת יוליה שמאלוב ברקוביץ' (קדימה), אברהם מיכאלי (ש"ס), ניסים זאב (ש"ס), זבולון אורלב (הבית היהודי), אורי אורבך (הבית היהודי), יצחק וקנין (ש"ס), מיכאל בן ארי (איחוד לאומי), יעקב כץ (איחוד לאומי) ויו"ר מועצת יש"ע דני דיין.

דיין חשף בפני הח"כים כי טרם ישיבת השרים במוצ"ש, עודכנו המשתתפים על מצבה של תכנית הבנייה העירונית באיתמר, הממתינה, כאמור, מזה 27 שנים לחתימת שר הביטחון. "על ראש הממשלה לתפוס את ידו של שר הביטחון ולהכריח אותו לחתום מיד", אמר דיין.

שדולת ארץ ישראל אריה אלדד בביקור בבית משפחת פוגל באיתמר. עומר מירון, עומר מירון
"את הבית הזה צריך להפוך למוזיאון של החיים שנגדעו כאן". ח"כ אלדד בבית משפחת פוגל/עומר מירון, עומר מירון

"להקים יישוב על כל נרצח"

ח"כ אלקין, המכהן גם כיו"ר הקואליציה, אמר כי "הבית הזה השאיר צוואה פשוטה. לגבי הביטחון, מי שחושב שמסירת שטחים תמנע פיגועים טועה. היישוב הזה חייב לגדול ולהתפתח והתשובה לפיגוע הזה היא בנייה וביטחון".

"הרוצחים הללו לא פעלו בחלל ריק", אמר ח"כ אלדד. "ממשלת ישראל עושה דה לגיטימציה לתושבי יהודה ושומרון - היא יורה על המתיישבים ומקפיאה יישובים. התפקיד שלנו הוא לא לתת לממשלה לעשות את זה. את הבית הזה צריך להפוך למוזיאון של החיים שנגדעו כאן".

את חברי הכנסת אירח יו"ר המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה. "התשובה של ממשלת ישראל לטבח הנורא פה צריכה להיות הקמת חמישה ישובים לזכר הנרצחים - יישוב על כל נרצח", אמר מסיקה. "לא יעלה על הדעת שממשלת ישראל מסירה מחסומים בסיטונאות, מעצימה את מחבלי הרשות הפלסטינית – ובמקביל מונעת ביטחון מהיישובים ופוגעת להם בחיים על ידי מניעת בנייה וטירפוד הקמת כיתות וגני ילדים".

ביקור שדולת ארץ ישראל בבית משפחת פוגל באיתמר השר ניסים זאבי. עומר מירון, עומר מירון
דורשים לאשר בנייה באיתמר. השר נהרי בביקור באיתמר/עומר מירון, עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully