וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון במצרים: "מקווה להמשך שיתוף הפעולה"

בביקור ראשון במצרים מאז הודח מובארק, הביעה מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון תקווה שיחסי המדינות ישגשגו, ובירכה על פירוק מנגנון ביטחון המדינה שהטיל אימה על האזרחים

בביקור היסטורי וראשון במצרים מאז הודח הנשיא חוסני מובארק, מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, הביעה הערב (שלישי) בקהיר תקווה להמשך שיתוף פעולה פורה בין המדינות. "אני מקווה שהיחסים בין מצרים לארצות הברית ימשיכו לשגשג ולפרוח", אמרה קלינטון.

בנאומה גם ברכה קלינטון על החלטת הממשלה המצרית לפרק את מנגנון ביטחון המדינה, ולהקים במקומו אגף חדש במשרד הפנים - "אגף הביטחון הלאומי". מדובר באחד ההישגים החשובים של המפגינים במצרים, משום שתחת שלטון מובארק, הפך מנגנון ביטחון המדינה ברבות השנים מגוף שנלחם בטרור למנגנון דיכוי ועינוי אזרחים המתנגדים למשטר.

קלינטון הזכירה בנאומה גם את המהומות ברחבי העולם הערבי. בהתייחסה למלחמת האזרחים העקובה מדם המתחוללת בלוב, אמרה קלינטון כי ארצות הברית מבינה את הצורך הדחוף להעניק סיוע הומניטרי לאופזיציה במדינה. אולם לדבריה, "צעדים בינלאומיים צריכים להינקט במסגרת החלטות של מועצת הביטחון של האו"ם".

מזכירת המדינה קלינטון הוסיפה כי היא שוחחה עם שר החוץ הסעודי, ואמרה לו כי ממשלתו מוכרחה לפעול לקידום דיאלוג במדינה השכנה בחריין, שגם בה פרצו מהומות בין הרוב השיעי למפלגת השלטון הסונית. קלינטון קראה למפגינים בבחריין לנהוג באיפוק, וביקשה מהשלטון לקדם משא ומתן עם המפגינים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully