וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "בעין דומעת, עלינו לשוב לשולחן המו"מ"

הנשיא שמעון פרס התייחס בוועידת הנגב לחשיבותו של התהליך המדיני. פרס אמר כי על אף הכאב והזעזוע מהפיגוע באיתמר והסיכונים שבמהלכים מדיניים, "הסיכון שבהיעדר שלום הוא גדול"

"אני כואב, כע?ם ישראל כולו, את הרצח הנתעב באיתמר, אך בחריקת שיניים ובעין דומעת, עלינו לשוב לשולחן המשא ומתן. אני קורא להנהגה הפלסטינית לחזור לנתיב ההידברות. שלום לא יושג בכפייה. לשלום דרושה הסכמה", אמר הערב (שלישי) נשיא המדינה, שמעון פרס, בדברים שנשא בוועידת הנגב.

"אני יודע כי רוב אזרחי ישראל מוכנים לגבות מהלכים מדיניים של הממשלה לקידום השלום. עם זאת, אינני מתעלם מהסיכונים, אך הסיכון שבהעדר שלום הוא גדול", הוסיף פרס.

בנאומו התייחס הנשיא גם ללכידת ספינת הנשק "ויקטוריה", שנתפסה הבוקר ע"י כוחות צה"ל במרחק של 200 מייל מחופי ישראל. "ברצוני להביע את מלוא הערכתי לחיילי צה"ל ולמפקדיו, על ההישג המרשים של היום. תודה מיוחדת ללוחמי חיל הים ולחיילי זרועות המודיעין על פעולתם הנועזת. יישר כוח לרמטכ"ל החדש, רב אלוף בני גנץ על ההצלחה המרשימה שחסכה חיים."

בדבריו הזכיר הנשיא גם את המהומות בעולם הערבי והשלכותיהן על תהליך השלום. "דווקא עכשיו הסערה פוקדת את המזרח התיכון, ומול הניסיונות הנואלים של המחבלים לחבל בשלום, אין בדעתנו להילכד לנצח במעגל דמים".

"נכה באויבים. נקרב את השכנים. אני פונה לשכנינו - מצרים, ירדן, הפלסטינים, סעודיה ומדינות המפרץ הפרסי - בואו נשתף פעולה כבר עכשיו במלחמה בטרור", אמר פרס והוסיף כי "הסכנה משותפת לכולנו, והסיכוי יגדל אם נעמוד נגדה כולנו יחדיו. כך ניצור תשתית מדינית וביטחונית כדי להעניק לילדינו עתיד טוב יותר."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully