וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות רבה במו"מ בין העובדים הסוציאליים לאוצר

העובדים הסוציאליים הגיעו להסכם עקרוני עם האוצר על העלאת שכרם של העובדים בעמותות, וייתכן שהסכם סופי ייחתם היום. בינתיים, השביתה תימשך ואליה יצטרפו גם עובדי הרשויות המקומיות

התקדמות משמעותית חלה במשא ומתן בין משרד האוצר לנציגי ההסתדרות והעובדים הסוציאליים, השובתים זה למעלה משבוע. כך דווח בקול ישראל. על פי הדיווח, בפגישה בין נציגי הצדדים שנערכה הלילה (שלישי) בתל אביב, הושגו הבנות משמעותיות לקראת חתימת הסכם סופי שצפוי להביא לסיום השביתה, ולשיפור תנאי העסקתם של העובדים.

לפי מתווה ההסכם, שצפוי להיחתם בצהריים, תחול תוספת של 7.5% לשכרם של כל העובדים הסוציאליים כפי שקיבלו עובדי המדינה, והם יקבלו גם תוספת של 1,100 שקלים למשכורתם החודשית. שכרם של העובדים המועסקים בעמותות המופרטות יעלה משכר מינימום כיום, לשכר מינימלי של כ-7,000 שקלים. זאת, בכפוף להארכת שבוע העבודה שלהם בשעה עד שעה וחצי. בסך הכל צפויה להסתכם תוספת השכר ב-25%.

כמו כן, יוגבר הפיקוח על העברת הכספים לעובדים המועסקים בעמותות, במנגנון שיהדק את הביקורת על המעסיקים. עם זאת, הובהר כי שביתת העובדים תימשך עד לרגע שבו ייחתם ההסכם.

הפגנת עובדים סוציאליים לפני מו"מ העובדים הסוציאליים עם עופר עיני, מרץ 2011. אורי לנץ
עובדים סוציאלים מפגינים מחוץ לפגישת המו"מ בתל אביב/אורי לנץ

בתוך כך, הודיעו הרשויות המקומיות על שביתת הזדהות בת יממה עם העובדים הסוציאליים. אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, תתקיים השביתה הבוקר. השביתה לא תתקיים ברשויות המקומיות החברות ב"פורום 15 הערים הגדולות", שהודיע כי חרף תמיכתו במאבק העובדים הסוציאליים, אין עובדיו סבורים כי יש צורך להשבית את העיריות.

במסגרת השביתה תפעל מערכת החינוך כסדרה, אולם לא תיאסף אשפה, לא תתקיים קבלת קהל במוקדי השירות של העיריות, לא ינתנו דו"חות ומוקדי 106 יפעלו במתכונת חירום. כמו כן, יתקיימו אסיפות הזדהות עם העובדים הסוציאליים השובתים. עם זאת, בשל תרגיל פיקוד העורף במוסדות החינוך שיתקיים הבוקר, מנהלי הביטחון והקב"טים ברשויות יעבדו כרגיל.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, אמר אתמול כי "השלטון המקומי הוא המעסיק הגדול ביותר של העובדים הסוציאליים. מי כמונו מכיר ומוקיר את העבודה הקשה שהם עושים, בתנאי שכר בלתי ראויים. זו שביתה ערכית וצודקת על היכולת שלנו לתת שירותי רווחה". לדבריו, הוא עדיין מקווה שהמשא ומתן יצליח. "הצענו את עזרתנו בגישור על הפערים וגורמי מקצוע מטעמנו שותפים בצוות המשא ומתן", הוסיף.

כאמור, השביתה לא תתקיים ב-15 ערים גדולות, שהן: אשדוד, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפר סבא, נתניה, פתח תקווה, ראשון לציון, רחובות, רמת גן, רעננה, תל אביב יפו ובאר שבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully