וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות המקומיות ישבתו היום להזדהות עם העו"סים

בעקבות הפגנה מול בניין ההסתדרות הופסקה הפגישה בין אנשי האוצר, עיני והעובדים הסוציאליים. במידה והצדדים לא יגיעו להבנות יפתחו הרשויות המקומיות בשביתה בת יום

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק. עריכה אמיר קוטיגרו)

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, כינס אמש (שני) את נציגי העובדים הסוציאליים והאוצר בבית ההסתדרות בתל אביב, בניסיון לסיים את השביתה בשירותי הרווחה הנמשכת כבר מזה תשעה ימים.הפגישה הופסקה לאחר שעשרות עובדים סוציאליים שהפגינו מול בניין ההסתדרות בתל אביב לא איפשרו את המשך קיומה. המשא ומתן התחדש לאחר שעתיים, בקריית הממשלה בעיר.

במרבית הנושאים הושגו הסכמות עקרוניות, וכעת נותרה מחלוקת בשאלת הסדרת מנגנון הפיקוח, שיבטיח כי עובדי העמותות בשירותי הרווחה המופרטים יזכו מתוספות השכר שסוכמו.

במידה והמשא ומתן לא יצלח ולא יושג הסכם, יצטרפו היום לשביתה גם העיריות, המועצות המקומיות והמועצות האזוריות ליום אחד, לשם הזדהות. במסגרת השביתה אמנם תפעל מערכת החינוך כסדרה אולם לא תיאסף אשפה, לא תתקיים קבלת קהל בעיריות, מוקדי 106 יפעלו במתכונת חירום, לא ינתנו דו"חות וייתקיימו אסיפות שתכליתן הזדהות עם העובדים הסוציאלים ששובתים. בשל תרגיל של פיקוד העורף שיתקיים מחר במוסדות החינוך – מנהלי הביטחון והקב"טים ברשויות יעבדו כרגיל.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט אמר כי "השלטון המקומי הוא המעסיק הגדול ביותר של העובדים הסוציאלים. מי כמונו מכיר ומוקיר את העבודה הקשה שהם עושים, בתנאי שכר בלתי ראויים. זו שביתה ערכית וצודקת על היכולת שלנו לתת שירותי רווחה לקשישים, לנזקקים, לחוסים, למשפחות חד הוריות, למוגבלים ולכל מי שצריך את עזרתנו". בוחבוט הוסיף ואמר כי "אני עדיין מקווה שהמו"מ יצלח ויהיו הסכמות. הצענו את עזרתנו בגישור על הפערים וגורמי מקצוע מטעמנו שותפים בצוות המו"מ. אני קורא לראש הממשלה להתערב במשבר. זה השבוע השני שלא ניתנים שירותי רווחה בישראל והבעיות החברתיות רק גדלות".

למרות דברים אלו, הודיע "פורום 15 הערים הגדולות" כי הוא אמנם תומך במאבק העובדים הסוציאליים, אך יחד עם זאת, "יש לנו יסוד סביר להניח שבימים הקרובים ימצא פתרון מוסכם ואי לכך, הפורום סבור שאין צורך להשבית כרגע את כל העיריות והשירותים המוניציפליים ולהכביד עוד על התושבים, על כן לא תתקיים שביתה ב-15 הערים הגדולות". בפורום חברות הערים הבאות: אשדוד, גבעתיים, הרצלייה, חדרה, חולון, חיפה, כפר-סבא, נתניה, פתח-תקווה, ראשון-לציון, רחובות, רמת-גן, רעננה, תל אביב-יפו, ובאר-שבע.

עדכון ראשון: 21:39

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully