וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל המיועד: שני שלישים ממקרי הרצח מפוענחים

בשיחה שקיים עם סטודנטים במכללת אשקלון אמר המפכ"ל המיועד כי "תפקידנו הוא ליצור הרתעה, שמבוססת על סיכוי העבריין להיתפס", אולם גילה נתונים מהם עולה כי שליש מהרוצחים לא נתפסו

המפכ"ל המיועד של המשטרה, ניצב יוחנן דנינו, גילה היום (שני) כי רק שני שלישים ממעשי הרצח בישראל מפוענחים. מדברים אלה משתמשע כי 30% מן הרוצחים - מסתובבים חופשי ברחובות. לדבריו, למרות שנתוני המשטרה מראים על ירידה בפשיעה, הרי שאמון הציבור במשטרה נמוך, ולכן ישנה גם פשיעה שכלל אינה מדווחת.

דנינו הרצה בפני תלמידי החוג לקרימינולוגיה במכללה האקדמית אשקלון וקרא להם להתגייס למשטרה. "יש צורך בשילוב בין האקדמיה למשטרה. עם שילוב כזה כולנו נצא נשכרים", אמר דנינו.

"תפקידה העיקרי של המשטרה להילחם בפשיעה על ידי יצירת הרתעה", אמר דנינו, "מצאנו שההרתעה מתבססת בעיקרה על סיכוי העבריין להיתפס. אנחנו משתפרים בהרתעה עם השנים ואני קורא לכם, הסטודנטים לקרימינולוגיה, להשתלב במשטרה וביחד נפעל לחיזוק האמון הציבורי במשטרה".

ד"ר אפרת שוהם, סגנית ראש המחלקה לקרימינולוגיה במכללה האקדמית באשקלון הציגה בדיון מחקר, לפי "השוטרים בישראל מאמינים כי ללא שימוש בכוח, לא יוכלו להשיג את המטרה שלשמה הם פועלים". המחקר נערך בהשתתפות מאות בני אדם, בהם מאה שוטרים, מאה לוחמי משמר הגבול וכן קבוצת ביקורת של מאה אזרחים.שוהם אמרה כי "אחד הממצאים שראיתי בקרב האזרחים, קבע כי גם הם חושבים שהשימוש בכוח הוא חלק לגיטימי מעבודת המשטרה".

שוהם סיפרה על המחקר בצאתה מפגישת תלמידי המחלקה עם ניצב דנינו. סטודנטים שהיו במפגש אמרו כי שוהם סיפרה לדנינו על מחקרה, וכי הם הבינו מדברי תשובתו, כי לתושבים בישראל אין אמון במשטרה: לדבריו, רק לאחד מכל ארבעה ישראלים יש אמון במשטרה. עם זאת, דנינו ציין כי "אנו פועלים בנחישות להתמודד עם הפשיעה ולהגביר את תפישת העבריינים", ובכך להעלות את אמון הציבור בכחולי המדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully