וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: "רוב הדתיים נגד ציות לפקודת גירוש מבתיהם"

סקר שערך מכון "מאגר מוחות" לקראת "כנס ירושלים ה-8", חושף כי 68% מהציבור הדתי-לאומי סבורים שעל חייל דתי המקבל פקודה לגרש יהודים מבתיהם, לא לציית לה

סקר מיוחד שנערך על ידי מכון "מאגר מוחות" עבור קבוצת "בשבע" בנושא סוגיית הסירוב והציות לפקודת עקירת יישובים, קובע כי 68% מהציבור הדתי-לאומי סבורים שעל חייל דתי המקבל פקודה לגרש יהודים מבתיהם, לא לציית לה. הסקר נערך לקראת "כנס ירושלים ה-8" שייפתח מחר (שלישי), בקרב מדגם מייצג של הציבור הדתי-לאומי והציבור החרדי-לאומי.

עוד עולה כי 35% מהמשתתפים בסקר סבורים כי במקרה שכזה יש לסרב לפקודה במוצהר, ואילו 33% סבורים כי יש להימנע מביצוע הפקודה, אך אין לסרב לה במוצהר. לעומת זאת סבורים 21% כי על החיילים הדתיים לחפש דרך להשתחרר מהמשימה, אך בלית ברירה יש לבצע פקודה שכזו. 11% בלבד מכלל המשתתפים, סבורים כי יש לבצע את הפקודה ללא עוררין.

באשר להתנהגות המצופה מהתושבים ביישובי יהודה ושומרון, באם תחליט הממשלה לגרשם מבתיהם, סבורים 41% מהמשתתפים כי על התושבים להתנגד לגירושם בעוצמה רבה יותר מזו שגילו מתיישבי גוש קטיף. מנגד, 38% סברו כי כל התנגדות של תושבים לגירושם חייבת להיעשות רק במסגרת החוק. 3% בלבד סברו כי במקרה כזה על התושבים לקבל על עצמם את הדין ולא להתנגד כלל לפינוי.

כמו כן נשאלו המשתתפים בסקר לאיזו מפלגה היו מצביעים אילו היו נערכות היום בחירות לכנסת. בתשובה לשאלה ציינו 41% שהיו מצביעים לאיחוד הלאומי ו-34% ציינו כי היו מצביעים לבית היהודי- המפד"ל. 11% היו מצביעים לליכוד ואילו 5% היו מצביעים לישראל ביתנו. רק 3% מהמשתתפים ציינו כי היו מצביעים לש"ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully