וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי ממשיך בכיבוש לוב, ארדואן מציע פשרה

קרבות בעיר ברגה במזרח, שם טוענים המורדים כי הצליחו לשחררה מחדש אחרי שנכבשה ע"י הצבא. במערב, דווח על מרד בכוחותיו של קדאפי במיסרתה. ראש ממשלת טורקיה: הצעתי לקדאפי למנות נשיא

הכוחות הנאמנים לשליט לוב מועמר קדאפי ממשיכים היום (שני) במאמציהם לכבוש מחודש של המדינה מידי המורדים, אך ביומיים האחרונים, על פי הדיווחים, נתקלו בקשיים יחסיים. בין היתר, דווח כי המורדים הצליחו לכבוש מחדש עיר במזרח המדינה, שעות אחרי שנכבשה בידי כוחותיו של קדאפי, ואילו במערב המדינה, דווח על מרד שפרץ בתוך הכוחות הנאמנים לשליט.

בחזית ההתקדמות העיקרית של כוחותיו של קדאפי, ממרכז המדינה מזרחה, באזור מתקני הנפט, המשיכו כוחות הצבא להתקדם בימים האחרונים, ולאחר כיבוש העיירה בן ג'וואד ועיר הנמל ראס לנוף, דיווחו אתמול כי הצליחו לכבוש את העיירה ברגה ו"לנקות אותה מכנופיות חמושות". גם עדי ראייה אישרו כי כוחות הצבא נכנסו לעיירה - אך הבוקר, טענו המורדים כי הצליחו לכבוש אותה מחדש, ואף לקחת בשבי כמה חיילים מיחידת עילית של קדאפי. כרגע לא ברור מי שולט בה.

סטודנטים בבנגזי מפגינים בקריאה לעולם לאכוף אזור אסור לטיסה בלוב. Nasser Nasser, AP
סטודנטים מפגינים היום בבנגזי, בדרישה לאכוף אזור אסור לטיסה במדינה/AP, Nasser Nasser

עוד במזרח, דווח היום כי כוחותיו של קדאפי מפציצים מהאוויר בכבדות את העיר אג'דבייה, הנמצאת 140 קילומטרים ממפקדת המורדים בעיר בנגזי, ויש בה בסיס צבאי גדול. צבא לוב הודיע אתמול כי הוא בדרכו לכבוש את בנגזי עצמה, לאחר שכיבוש ברגה פתח עבורו את הדרך לשם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"כבר יומיים הם נלחמים בינם לבין עצמם"

במערב המדינה, הגיע אתמול דיווח מעניין מהעיר השלישית בגודלה במדינה, מיסרתה - המעוז העיקרי שמוחזק בידי המורדים במערב, לאחר כיבושה מחדש של זאוויה בידי קדאפי לפני יותר משבוע. גורמים בכוחות המורדים במיסרתה טענו כי כוחות הצבא חדלו לתקוף את העיר, הנמצאת כ-200 קילומטרים ממזרח לבירה טריפולי, משום שמרד פרץ בתוכם. לפי הדיווח, המרד פרץ לאחר שחלק מהיחידות סירבו לתקוף את העיר. "כבר יומיים הם לא תוקפים אותנו אלא נלחמים בינם לבין עצמם", אמר אחד המורדים ביריות. "אנחנו שומעים מפה את היריות". בטריפולי הכחישו מכל וכל את הדיווחים.

עוד במערב המדינה, דיווחו היום תושבי העיר זווארה, הנמצאת כ-100 קילומטרים ממערב לטריפולי ומוחזקת בידי כוחות המורדים, כי כוחותיו של קדאפי החלו לתקוף אותה, ועומדים על סף כיבושה.

כוחות מורדים באזור ראס לנוף, מזרח לוב, 11 במרץ 2011. רויטרס
כוחות מורדים שנסוגו מראס לנוף/רויטרס

בחזית הדיפלומטית, ממשיכות צרפת ובריטניה להוביל את הקריאות לפעולה צבאית במדינה, שתכלול ככל הנראה אכיפת אזור אסור לטיסה. שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, אמר היום כי המשך שלטונו של קדאפי יהיה "סיוט לעם הלובי", ואילו צרפת הודיעה כי היא פועלת בכל המישורים - מועצת הביטחון של האו"ם, האיחוד האירופי ונאט"ו - כדי לקדם החלטה. הנושא הלובי צפוי לעמוד היום במרכז ועידת שרי החוץ של מדינות הג'י-8, אותה מארחת צרפת בפריז.

נקודת מבט בינלאומית שונה הגיעה היום מכיוונה של המדינה המוסלמית היחידה החברה בנאט"ו - טורקיה. ראש ממשלתה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר היום כי כל מבצע צבאי של נאט"ו בלוב לא יסייע בשיפור המצב במדינה ויהיה כרוך בסיכונים רבים. "ראינו דוגמאות קודמות של התערבות צבאית, והן רק החריפו את הבעיה", אמר במסיבת עיתונאים באיסטנבול. עוד הוסיף כי הציע לקדאפי דרך לפתור את המשבר במדינה: למנות נשיא פופולרי תחתיו. בראיון לרשת "אל ערבייה", אמר ארדואן כי הוא "מצפה שקדאפי יעשה צעדים חיוביים בכיוון הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully