וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר מחלקת המדינה ביקר הפנטגון ונאלץ להתפטר

פיליפ קראולי, מהפנים המזוהות עם הממשל האמריקאי, העמיד את הנשיא אובמה במבוכה כשאמר כי תנאי המעצר של בראדלי מאנינג, החייל שהדליף לוויקיליקס, "מגוחכים". הוא נאלץ "לקבל אחריות"

הדובר דיבר יותר מדי - ונאלץ לוותר על תפקידו. פיליפ (פי-ג'יי) קראולי, דובר מחלקת המדינה האמריקאית ואחד הפרצופים המזוהים ביותר בעולם עם ממשל אובמה ועם מזכירת המדינה הילרי קלינטון, התפטר אתמול (ראשון) מתפקידו, בעקבות פרסום דברים שאמר, בהם מתח ביקורת חריפה על הפנטגון, בהקשר למעצרו של החייל בראדלי מאנינג שהדליף את מסמכי הצבא האמריקאי ומחלקת המדינה המסווגים לאתר ויקיליקס. בין היתר, כינה קראולי את הטיפול לו זוכה מאנינג "מטופש", "מגוחך" ו"אינו משרת את המטרה".

קראולי, שנשא בתואר "עוזר מזכירת המדינה לתקשורת", הסביר כי הוא "מבין את השלכות ההתבטאויות, ומקבל אחריות מלאה". כן הוסיף כי הוא מבין שהדלפת המסמכים בידי מאנינג היא "פשע רציני מבחינת החוק האמריקאי". קלינטון הודיעה אתמול כי היא מקבלת את התפטרותו "בצער".

הפרשה החלה בשבוע שעבר, כשה-BBC פירסם את התבטאויותיו של קראולי, קולנל לשעבר בחיל האוויר, בפני קהל קטן באוניברסיטת מסצ'וסטס. בדבריו תקף קראולי את היחס לו זוכה מאנינג בן ה-23 בתא כלא בבסיס נחתים בווירג'יניה. האנליסט לשעבר בחיל המודיעין, שעתיד לעמוד לדין בעבירות ריגול שדינן עשוי להגיע למאסר עולם ואף לעונש מוות, מוחזק בבידוד בתאו 23 שעות ביממה, ומאלצים אותו לישון עירום. כמו כן, נוהגים להעיר אותו במהלך הלילה כדי לוודא שלא פגע בעצמו.

התבטאויותיו של קראולי העמידו במבוכה את הנשיא אובמה, שנאלץ בסוף השבוע להשיב לשאלות לגביהן במסיבת עיתונאים. אובמה הגן על הפנטגון, ואמר כי במשרד ההגנה הבהירו לו שמאנינג זוכה לטיפול ראוי.

בהודעת ההתפטרות הסביר קראולי: "התבטאויותיי האחרונות נועדו להבליט את ההשלכות הרחבות והאסטרגיות של פעולות חסויות שנעשות בידי סוכנויות הביטחון הלאומיות מדי יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully