וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי אולמרט: "עדה במשפטו מושפעת מהימין"

13.3.2011 / 22:08

פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר טוענים כי עדותה של רחל מור, מתאמת הנסיעות של אולמרט, נובעת ממניעים פוליטיים: בעלה ורב עימו התייעצה, הם פעילים בארגונים המזוהים עם הימין

מה עומד מאחורי עדותה של מתאמת הנסיעות של אולמרט, מחויבות מוסרית או מאבקים פוליטיים? ההגנה במשפטו של ראש הממשלה לשעבר, טוענת כי רחל מור, מי ששימשה כמתאמת הנסיעות של אהוד אולמרט בעת שכיהן כראש עיריית ירושלים, עלתה להעיד ביוזמתם של גורמים בימין הקיצוני, שהתנגדו לכהונתו כראש הממשלה.

מור, המעידה בפני בית המשפט באמצעות שידור וידאו מניו יורק, סיפרה בשבוע שעבר כי היו מקרים בהם אולמרט טס למספר ערים בחו"ל, ובכל מקום חויב הארגון שלבקשתו הגיע, בתשלום כרטיס הטיסה מישראל. עדותה נחשבת לפוגעת באולמרט.

כעת, כאמור, טוענים בהגנה כי מאחורי העדות עומדים גורמים בימין הקיצוני. פנייתה המקורית של מור למשטרה הייתה ביולי 2008, כשבועיים לאחר חשיפת פרשת "ראשונטורס", ויומיים לפני שאולמרט הודיע על התפטרותו. לחוקרי המשטרה ששאלו אותה מדוע פנתה אליהם, השיבה: "היה לי חשוב מאוד שלא משנה מה יקרה, ההיסטוריה תראה אותי כגורם מסייע ולא כגורם מכשיל". עוד אמרה מור, כי היא חשה חובה מוסרית לעשות את הדבר הנכון ולמסור מידע שעשוי "להכריע את הכף" בפרשה. כשנשאלה אם התייעצה עם מישהו לפני שפנתה למשטרה, אמרה כי התייעצה עם רב הקהילה ביישוב בו היא מתגוררת.

במהלך החקירה הנגדית בשבוע שעבר, התברר כי מור העידה בעקבות פסק הלכה של הרב יוסף יצחק ליפשיץ ועם בעלה, ברק מור. בהגנה טוענים כי השניים לא המליצו לה לחשוף את הידוע לה רק בשל חובה מוסרית: ליפשיץ הוא עמית בכיר במרכז שלם, שעל פי פרסומים שונים ממומן בין השאר על ידי שלדון אדלסון ורון לאודר, המקורבים לראש הממשלה, בנימין נתניהו. בנוסף, בהגנה טוענים כי בעלה של מור, ברק, משמש כדירקטור בארגון IRIS, "מידע בנוגע לביטחון ישראל", וכן כותב את הבלוג של הארגון.

לדברי ההגנה, בבלוג תקף מור את אולמרט פעמים רבות לאחר היבחרו לראשות הממשלה. יצויין כי במהלך עדותה, אמרה מור כי אינה יודעת אם בעלה התנגד למדיניות אולמרט כראש ממשלה, ואמרה שאינה יודעת מספיק על דעותיו של בעלה.

"את זוכרת אירועים מלפני 15 שנה, ולא מלפני שנתיים?"

פרקליטתו של אולמרט, עו"ד נוית נגב, הציגה בחקירה קטע מהבלוג של הבעל בו הוא טוען כי אולמרט "מבצע מכירת חיסול של הביטחון בדרום מדינת ישראל". מור אמרה כי אינה יודעת אם זו דעתו של בעלה, והוסיפה כי אינה זוכרת אם דיברה אתו על כך. עו"ד נגב תהתה כיצד מור זוכרת פרטים שאירעו לפני 15 שנים, אך לא שיחות שניהלה עם בעלה לפני שנתיים: "קשה לי להאמין שכשהתייעצת עם בעלך הוא לא אמר לך שמצוין שאת הולכת להעיד נגד אולמרט שהוא גרוע לישראל ויחזיר שטחים".

בהמשך, נשאלה מור האם כשדיברה בחקירת המשטרה על "מקום בהיסטוריה" התכוונה לכך שבעלה חשב שהמשך כהונתו של אולמרט הוא סכנה לביטחון ישראל, ועל כן יש להעבירו מתפקידו. לכך השיבה העדה: "בחירת המילים שלי לא קשורה לדעותיו של בעלי".

"מדובר ביום כיפור של הפרקליטות", אמר הערב (ראשון) דוברו של אולמרט, אמיר דן. "זו פשוט שערורייה שהפרקליטות מביאה 'עדה מרכזית' שכזו לחקירה של ראש ממשלה תוך התעלמות מהעובדה שהיא העידה בעקבות פסק הלכה של רב ובהשקפת גורמי ימין קיצוני, וזאת מבלי שיש בידי הפרקליטות אפילו ראיה אחת התומכת בדברי העדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully