וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: שני ישראלים ביפן טרם יצרו קשר

אחד הנעדרים טייל באזור העיר סנדאיי שבמוקד פגיעת הצונאמי. בעיות בקווי הטלפון מקשות על יצירת הקשר. משרד החוץ ממליץ לישראלים "לשקול נחיצות ההגעה ליפן" בגלל הפגיעה בתשתיות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד)

שני ישראלים ששהו ביפן בזמן רעידת האדמה שלוותה בגלי צונאמי קטלניים עדיין לא יצרו קשר עם בני משפחותיהם והם מוגדרים כעת "מנותקי קשר" - כך נמסר הבוקר (ראשון) ממשרד החוץ בירושלים.

בני משפחותיהם של מנותקי הקשר ואנשי משרד החוץ מנסים ליצור עמם קשר, אולם בשל בעיות בתשתית התקשורת במדינה ואי חזרתם של קווי הטלפון לפעילות תקינה, עדיין לא נשמע קולם. לפי ההערכות, לפחוות אחד מהשניים טייל באזור עיר החוף סנדאי, שחוותה את הנזק הקשה ביותר באסון. חדר המצב במשרד החוץ בירושלים עובד במתכונת חירום ובתיאום מול נציגות הדיפלומטים ביפן. אתמול הצליח חדר המצב ליצור קשר עם 13 ישראלים, בהם שניים ששהו באזור סנדאיי.

משרד החוץ אף פרסם הבוקר המלצת נסיעה ליפן וספציפית לטוקיו. בהמלצת המשרד נאמר כי אזרחי ישראל מתבקשים להימנע מהגעה לאזור פוקושימה, הנמצא כ-200 ק"מ צפונית לטוקיו, בשל החשש מפגיעה בכורים הגרעיניים. כמו כן, לישראלים מומלץ "לשקול את נחיצות ההגעה לאזור טוקיו, עקב הפגיעה בתשתיות, בתחבורה ובשירותים החיוניים". בכל מקרה, נקראים הישראלים הנמצאים ביפן להישמע להוראות הרשויות המקומיות, לעקוב אחרי דיווחי התקשורת ולפנות לשגרירות ישראל בטוקיו בכל עניין.

משרד החוץ הציע אמש סיוע לממשלת יפן, בין השאר בטיהור המים שזוהמו ובתחום המז"פ. בתוך כך, שר הביטחון אהוד ברק, הורה אתמול למנכ"ל משרדו, אודי שני, להיערך ליציאת משלחת סיוע הומינטרי. אמש העביר גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מסר לממשלת יפן, לפיו עם ישראל מביע צער עמוק על הטרגדיה שפקדה את יפן, והבטיח כי יפעל לגייס כל עזרה שתתבקש.

עדכון ראשון: 12/3, 18:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully