וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעש ביפן: תשעה ישראלים עדיין לא יצרו קשר

משרד החוץ מסר כי תשעה ישראלים השוהים ביפן עדיין לא יצרו קשר עם בני משפחותיהם לאחר רעידת האדמה והצונאמי שפקדו את המדינה. על פי ההערכות, אלפי בני אדם עדיין נעדרים

תשעה ישראלים השוהים ביפן טרם יצרו קשר עם בני משפחותיהם. כך נמסר הבוקר (שבת) ממשרד החוץ. חדר המצב במשרד החוץ בירושלים עובד במתכונת חירום ובתיאום מול הנציגות הדיפלומטים ביפן, וממשיך לנסות ליצור קשר עם הישראלים, המוגדרים עדיין כ"מנותקי קשר". מאז שעות הבוקר הצליח חדר המצב ליצור קשר עם תשעה ממנותקי קשר, ביניהם שניים ששהו באיזור הרעש בעיר סנדאיי.

בתוך כך, הורה שר הביטחון, אהוד ברק, למנכ"ל משרדו, אודי שני, להיערך ליציאת משלחת סיוע הומינטרי. אמש העביר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר לממשלת יפן, לפיו עם ישראל מביע צער עמוק על הטרגדיה שפקדה את יפן, והבטיח כי יפעל לגייס כל עזרה שתתבקש. את הדברים העביר נתניהו באמצעות המשנה לראש המועצה לבטחון לאומי לשגריר יפן בישראל.

על פי הדיווחים ביפן, אלפי בני אדם עדיין נעדרים כתוצאה מהרעש וגלי הצונאמי שהגיעו אחריו, ומאות גופות כבר אותרו. עם זאת, הערכות לא רשמיות גורסות כי מניין ההרוגים יגיע לכל הפחות ל-1,000, ומניין הנעדרים עלול להגיע לעשרות אלפים. על פי אותן הערכות, מרבית ההרוגים נסחפו בצונאמי.

גלי הצונאמי פגעו גם בקליפורניה שבחופה המערבי של ארצות הברית. על פי דיווחים, חמישה בני אדם נסחפו עם גלי הענק, ואחד מהם - שהתעקש להישאר סמוך לחוף כדי לצלם - טבע למוות.

(עדכון ראשון: 01:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully