וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: מאמצים לקירור הכור שנפגע, חשש מדליפה רדיואקטיבית

יפן הודיעה כי היא מתקשה בקירור הכור הגרעיני שנפגע כתוצאה מרעש האדמה שפקד את המדינה. הטמפרטורה במתקן ממשיכה לעלות וקיים חשש מדליפה רדיואקטיבית. תושבי האזור פונו מבתיהם

יפן הודיעה הערב (שישי) כי תיתכן דליפה רדיואקטיבית קטנה מהכור הגרעיני בפוקושימה שבצפון-מזרח המדינה, שמערכת הקירור שלו ניזוקה בעקבות רעש האדמה שפקד את האזור. סוכנות ידיעות יפנית דיווחה כי רמת הקרינה מחוץ לכור גבוהה כעת פי שמונה מהממוצע, וכי רמת הקרינה בתוך הכור גבוהה פי 1,000 מהרגיל.

הרשויות הודיעו כי קיימים קשיים בקירור הכור הגרעיני, וכי הטמפרטורה בו ממשיכה לעלות. לדברי יו"ר הקבינט הביטחוני במדינה, יוקיו אדנו, הכור בפוקושימה "נותר בטמפרטורה גבוהה כיוון שלא ניתן לקררו". עוד נמסר, כי ייתכן ועובדי הכור ישחררו אדים רדיואקטיביים מהכור על מנת להקל במעט על הלחץ שבו.

מוקדם יותר דווח כי אין חשש לדליפה, לאחר שארצות הברית הודיעה כי העבירה ליפן נוזלים מיוחדים לצינון הכור. מאוחר יותר, הכחישו גורמים במערכת הביטחון האמריקאית כי החומר הועבר ליפן.

מומחים לבטיחות גרעינית ביפן אמרו כי הבעיות בכור בפוקושימה, הממוקם כ-240 ק"מ צפונית לטוקיו, "לא מהוות סכנה בריאותית מיידית" לאנשים החיים בקרבת מקום. למרות זאת, כ-45 אלף בני אדם החיים במרחק של כ-10 קילומטרים פונו מבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully