וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

22 ישראלים ביפן טרם יצרו קשר, רה"מ הציע סיוע

22 ישראלים השוהים ביפן טרם יצרו קשר, על אף שלהפתעת השגרירות, היו גם רבים שמיהרו להודיע בעצמם כי הם בסדר. ראש הממשלה נתניהו יצר קשר עם שגרירות יפן בארץ והציע להגיש סיוע

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד)

"מדובר באחד האסונות הגדולים שהעולם ראה. זו עוצמה חסרת תקדים של רעידת אדמה". כך אמר היום (שישי) שגריר ישראל ביפן, ניסים בן שטרית, בשיחה עם וואלה! חדשות. "רק היפנים יודעים להתמודד עם עוצמות כאלה של רעידת אדמה, כל מדינה אחרת כבר הייתה קורסת לגמרי. טוקיו עמדה בכבוד ברעידה ולא היו כמויות בניינים שקרסו", הוסיף בן שטרית. "הצונאמי שהגיע בעקבות הרעידה מצפון לטוקיו הוא הגורם לנזק הרציני. אני מאמין שרק בעוד מספר ימים נדע להעריך את גודל הנזק, שלדעתי הוא עצום".

ממשרד החוץ נמסר כי לפי שעה מספר מנותקי קשר הישראלים עומד על 22 בני אדם. בנוסף, משרד החוץ פרסם הודעה לתיירים הישראלים בהוואי וקרא להם להתרחק מאזורי החופים, בעקבות הדף הגלים שאמור להגיע גם לאזור זה.

נזקים מרעידת האדמה והצונאמי שפקדו את יפן. רויטרס
"רק בעוד מספר ימים נדע להעריך את גודל הנזק, שלדעתי הוא עצום"/רויטרס

"בשגרירות הכל עומד על מקומו בשלום. יש מספר רעידות משנה אבל אנחנו אופטימיים. הטלפונים ביפן קרסו מרוב שיחות ולכן קשה לנו ליצור קשר עם כל הישראלים, אבל להפתעתנו ישראלים רבים מיהרו ליצור איתנו קשר במיילים להודיע שהכל בסדר", הוסיף בן שטרית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר מסר לממשלת יפן, לפיו עם ישראל מביע צער עמוק על הטרגדיה שפקדה את יפן, והבטיח כי יפעל לגייס כל עזרה שתתבקש. את הדברים העביר נתניהו באמצעות המשנה לראש המועצה לבטחון לאומי לשגריר יפן בישראל. בנוסף גם שר החוץ, אביגדור ליברמן, ששוחח עם השגריר ניסים בן שטרית, הנחה אותו להציע לממשלה היפנית כל סיוע שיזדקקו לו, וביקש להעביר את השתתפות אזרחי ישראל בצערם של אזרחי יפן על האסון.

לצד ההצעות, התקיימה הבוקר הערכת מצב מיוחדת במד"א בעקבות האסון. בסיומו של הדיון הוחלט כי צוות ההתערבות למצבי אסון של מד"א והצלב האדום יעמוד בכוננות להפעלה מיידית. במד"א שומרים על קשר רציף עם האגודות והפדרציה של הצלב האדום, על מנת להעניק סיוע אם יידרש.

נזקים מרעידת האדמה והצונאמי שפקדו את יפן. רויטרס
ראש הממשלה העביר מסר לממשלת יפן בו נאמר כי עם ישראל מביע צער עמוק על הטרגדיה שפקדה את יפן, והבטיח כי יפעל לגייס כל עזרה שתתבקש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully