וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא תימן הבטיח רפורמה, המפגינים: מאוחר מדי

עלי עבדאללה סאלח כבר ניסה הכל נגד רבבות המפגינים הממלאים את הרחובות יותר מחודש, והיום הכריז: דמוקרטיה - בתוך שנה. האופוזיציה לא התרשמה, וממשיכה לדרוש את עזיבתו המיידית

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

האם נמצע הפתרון שיביא לסיום ההתקוממות העממית בתימן? ספק רב. הנשיא עלי עבדאללה סאלח אמנם ניסה היום (חמישי) ללכת צעד נוסף לקראת מתנגדיו, כשהכריז על שינוי שיטת המשטר במדינה לדמוקרטיה פרלמנטרית - אך באופוזיציה הממלאת את הרחובות מיהרו לבטל את הצעד, כמו את הצעותיו הקודמות של הנשיא, והם ממשיכים לדרוש רק דבר אחד: את התפטרותתו המיידית.

אחרי למעלה מחודש של הפגנות המוניות ברחבי המדינה נגד המשך שלטונו בן 32 השנים של סאלח, הוא התייצב היום מול קהל של אלפים מתומכיו באיצטדיון כדורגל בבבירה צנעא, ובשידור חי בטלוויזיה הצהיר: "אנו נתחיל להתקדם לעבר משטר פרלמנטרי שבו קביעת סדרי העדיפויות תועבר לממשלה, שתיבחר על ידי הפרלמנט בסוף שנת 2011 ובתחילת 2012".

סלאח, שכבר הודיע עם פרוץ המהומות בחודש שעבר כי לא יתמודד שוב על הנשיאות עם תום כהונתו בשנת 2013 - צעד שלא הרשים את המפגינים - הוסיף היום כי עד סוף השנה ייערך משאל עם על חוקה חדשה, וכן כי יחוקק במדינה חוק בחירות חדש. "הנחינו את הממשלה להתמודד עם דרישותיהם של בני הנוער השובתים, משום שהם הנוער של העתיד", המשיך סאלח בניסיון פיוס נואש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הקהל באיצטדיון בצנעא מאזין לנאומו של נשיא תימן, עלי עבדאללה סאלח. רויטרס
תומכיו של סאלח ממלאים את האיצטדיון בו נאם/רויטרס

אבל המפגינים, שמילאו גם היום ברבבותיהם את הרחובות והכיכרות ברחבי המדינה, נחושים להמשיך במאבק, למרות שהעימותים עם כוחות הביטחון כבר גבו יותר מ-30 קורבנות (האחרון שבהם אתמול בעיר עדן). דקות ספורות אחרי תום נאומו של סאלח, אמר דובר תנועות האופוזיציה, מוחמד קחטאן, כי ההצעה היא בבחינת "מעט מדי ומאוחר מדי", וכי "הרחוב דורש הרבה מעבר לכך".

הפגנה נגד השלטון בעיר חביבלין, תימן, 10 במרץ 2011. רויטרס
המפגינים נגד השלטון ממשיכים למלא את הרחובות. כך זה נראה היום בעיר חביבלין/רויטרס

מרוקו: המלך מציע רפורמה

צעד דומה - אך במציאות שונה - נקט אמש מלך מרוקו, מוחמד השישי, שהכריז על רפורמה חוקתית במדינה, לנוכח הפגנות המחאה נגד השלטון שאירעו שם בשבועות האחרונים (אם כי במרוקו ההפגנות התמקדו בסוף שבוע אחד, ולא גלשו לאלימות).

בנאום טלוויזיוני, הכריז המלך על הקמת ועדה שתבחן את החוקה במדינה, שתגיש את מסקנותיה עד חודש יוני הקרוב. לדבריו, הרפורמה תכלול, בין היתר, הרחבה של סמכויות הרשות השופטת, הרחבת כוחן של מפלגות פוליטיות וכן מתן סמכויות נוספות לרשויות מקומיות.

"אנו קוראים לחברי הוועדה להיוועץ עם המפלגות הפוליטיות, עם האיגודים מקצועיים ועם תנועות הנוער, כדי שעמדותיהם בנושא יילקחו בחשבון", אמר המלך.

* בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully