וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם דנמרק רוצה: שדרגה מעמד הנציגות הפלסטינית

לאחר בריטניה, צרפת ומדינות נוספות, גם דנמרק הכריזה על שדרוג מעמד הנציגות הפלסטינית בשטחה. עם זאת, הבהירו במשרד החוץ בקופנהגן כי אין בכוונתם להכיר במדינה פלסטינית בשלב זה

הישג דיפלומטי נוסף לרשות הפלסטינית – ראש ממשלת דנמרק, לארס לקה ראסמוסן, הודיע אמש (רביעי) כי ארצו תשדרג את סטאטוס הנציגות הפלסטינית בקופנהגן לדרגת "משלחת" (mission). רסמוסן אמר את הדברים במסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בתום פגישה משותפת בין השניים.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במסיבת עיתונאים בקופנהגן עם ראש ממשלת דנמרק, לארס לוקה רסמוסן. AP
הישג דיפלומטי נוסף. אבו מאזן עם רסמוסן/AP

אבו מאזן, שמבקר בפעם הראשונה באופן רשמי הראשון בדנמרק, אמר כי "המהלך משקף את הקשר העמוק בין דנמרק לרשות". הוא הוסיף כי "אני מכיר תודה גדולה להחלטת הממשלה הדנית". בהכרזתה הצטרפה דנמרק לכמה מחברותיה הבכירות לאיחוד האירופי – צרפת, בריטניה, אירלנד, פורטוגל וספרד, אשר הודיעו על מהלכים דומים בתקופה האחרונה. גם שכנתה של דנמרק, נורבגיה, אשר אינה חברה באיחוד האירופי, הכריזה לפני מספר חודשים על שדרוג הנציגות הפלסטינית בשטחה, ועל הענקת תואר שגריר לראש המשלחת.

על אף חיזוק ידיהם של הפלסטינים ברמה הדיפלומטית, הבהירו במשרד החוץ הדני כי אין בכוונתם להכיר במדינה הפלסטינית, לפי שעה, כפי שהכריזו מרבית מדינות דרום אמריקה בחודשים האחרונים. "למרות הבנתנו את הצורך בהכרה, האיחוד האירופי הכריז פעמים רבות כי יכיר במדינה פלסטינית במועד מתאים, בהתאם להשפעת ההכרה על המשא ומתן לשלום עם ישראל, ועל פתרון שתי המדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully