וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הסופה: הועלתה כוננות מד"א בצפון

בארגון הוצאו אמבולנסים בעלי הנעה קדמית מאחסנה והצוותים רועננו בדרכים לטיפול בנפגעי קור. כמו כן, פורסמו המלצות להתמודדות עם הקור העז הצפוי: איטום הבית מהרוחות ולבוש חם

נוכח הסערה הפוקדת את ישראל והצפי לשלגים בהרי הצפון וייתכן אף בפסגות הגבוהות בהרי המרכז, מגן דוד אדום העלה את הכוננות וחידד את הנחיותיו כיצד להתמודד עם הקור העז. אמבולנסים בעלי הנעה קדמית הוצאו מהאחסנה והועמדו במצב הכן במקומות המועדים. כמו כן, שרשראות שלג יורכבו על גלגלי האמבולנסים. אגף הרפואה במד"א הונחה לרענן בקרב הצוותים את הפרוטוקולים הרפואיים לטיפול בנפגעי קור.

במקרה של צירים שייחסמו לנסיעת אמבולנסים בעקבות השלג, המוקדים העירוניים ייפנו בעדיפות עליונה מפלסות לפתיחת הצירים באותם מקומות. מד"א קורא לציבור הנהגים לנהוג במשנה זהירות ולדווח על כל תאונה, "ולהתאזר בסבלנות עד בוא הצוותים, בשל תנאי הנסיעה הקשים והמכבידים".

סערה בתל אביב - גשמים ורוחות בחוף הים של תל אביב, מרץ 2011. אורי לנץ
תל אביב, אתמול/אורי לנץ

כמו כן, הארגון פרסם שורה של המלצות, בעיקר לאוכלוסיית הקשישים, להתמודדות עם הקור: יש לחמם את הבית בטמפרטורות שבין 21 ל-24, לדאוג לאטימה של הבית מפני הרוחות ולבדוק את בטיחות תנורי החימום בדירה. בנוסף, ממליצים בארגון לציבור להקפיד על לבוש חם, הן בבית ובמיוחד עם יציאה ממנו.

מזג האוויר יוסיף להיות גשום וסוער, בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה. בצפון הנגב ייתכן גשם קל, וקיים חשש להצפות. כמו כן, שלג נוסף יירד בחרמון, ולקראת ערב גם בפסגות הרי הגליל והגולן. בדרום הארץ יתחוללו סופות חול, וייעשה קר מהרגיל בעונה. מחר ימשיך להיות דומה, והטמפרטורות יישארו נמוכות.

בתוך כך, חברת החשמל הודיעה כי היא נערכת לקראת מזג האוויר הסוער. מהחברה נמסר, כי "הציבור מתבקש להסיר או לחזק חפצים ואבזרים, שעלולים להינתק ולהתעופף ברוח, ולפגוע בחוטי החשמל. כמו כן, בעקבות מזג האוויר הסוער, עלולים להיקרע חוטי חשמל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully