וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: קדאפי מפציץ, והעולם מתלבט אם להתערב

מועצת הביטחון של האו"ם טרם הצליחה להחליט אם לאסור את הטיסה מעל שמי לוב. בינתיים, נאמניו של קדאפי מוסיפים להפגיז את העיר א-זאוויה, בה נספרו היום לפחות 40 הרוגים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ')

עדי ראייה דיווחו הערב (רביעי) לרשת אל-ערבייה על חידוש ההפצצות בעיר א-זאוויה שבמערב לוב. המורדים נגד משטרו של מועמר קדאפי מתבצרים בעיר, כ-50 קילומטרים ממערב לבירה טריפולי, אותה מתקיפים נאמניו מאז שעות הבוקר. גורמים רפואיים בעיר דיווחו כי נספרו בה 40 הרוגים לפחות, ורשת אל-ג'זירה דיווחה כי בין המתים גם קצינים בכירים בצבא הלובי, בהם גנרל וקולונל.

בתוך כך, מועצת הביטחון של האו"ם חצויה עדיין בשאלה אם להכריז על לוב כשטח אסור לטיסה, בשעה שצרפת ובריטניה שוקלות להקשיח את הסנקציות המוטלות על טריפולי, כולל נקיטת צעדים למניעת פגיעה בבארות הנפט במדינה. בתוך כך, הבהירה וושינגטון כי תנאי אמברגו הנשק שהוטלו על לוב גמישים מספיק כדי לאפשר העברת אמצעי לחימה למורדים, בהינתן שתיפול החלטה שכזו. מוקדם יותר, ציין קצין התקשורת של מועצת המורדים בבנגזי, מוסטפה קריני, כי קטר ומדינות נוספות הציעו לסייע לאנשיו באספקת נשק.

בראיון שהעניק לרשת סקיי, שב והדגיש מזכ"ל נאט"ו, אנדרס פוג רסמוסן, כי הברית הצפון אטלנטית לא תתערב כרגע במלחמת האזרחים המתחוללת בלוב. עם זאת, הבהיר רסמוסן כי "ביקש מהכוח הצבאי של הברית להיערך לתגובה אפשרית לקראת כל התפתחות שהיא". מחר אמורים להתכנס שרי ההגנה של מדינות נאט"ו לדיון בנושא המשבר בלוב.

שר החוץ האיטלקי, טען כי שליחים מטעמה של ממשלת לוב הגיעו לבלגיה, כדי ליטול בה חלק בדיונים שייערכו מדינות המערב בנושא. השר, פרנקו פרטיני, אמר כי משלחת זו, והשליח הלובי שנחת היום בקהיר, מעידים על התפתחות מסוימת במצב בלוב, ולכן "יש להיזהר מפני פעולה נמהרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully