וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל מתכוננת לסופה: "על הציבור להיערך"

לקראת הסערה הצפויה הערב ומחר, מבקשת חברת החשמל מהציבור להיערך לסכנות ולהסיר חפצים שעלולים לעוף ברוח ולפגוע בקווי חשמל. עם זאת, לא צפויות בעיות בכושר ייצור החשמל

תאגיד כאן

(צילום: יובל בן אבו, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

מתכוננים לסערה: חברת החשמל הודיעה היום (רביעי) כי היא נערכת לקראת מזג האוויר הסוער שהחל היום וצפוי להימשך גם מחר. מחברת החשמל נמסר, כי "הציבור מתבקש להסיר או לחזק חפצים ואבזרים, שעלולים להינתק ולהתעופף ברוח, ולפגוע בחוטי החשמל. כמו כן, בעקבות מזג האוויר הסוער, עלולים להיקרע חוטי חשמל".

מזג אויר סוער, שלג בחרמון, מרץ 2011. משה אסרף, ג'יליס
"התחיל לרדת שלג אבל הסופה עצמה עדיין לא הגיעה". החרמון הבוקר/ג'יליס, משה אסרף

בחברת החשמל מבקשים מהציבור שלא להתקרב לחוטי חשמל קרועים ולצלצל במקרה שכזה למשטרה או למוקד 103 של החברה. מהחברה נמסר עוד, כי החברה מתגברת את צוותי העובדים במחוזות ואת מרכזי השירות 103, וכי לא צפויות בעיות בכושר הייצור.

מזג האוויר היום ימשיך להיות גשום וסוער בצפון הארץ ובמרכזה. בצפון הנגב ייתכן גשם קל, וקיים חשש להצפות. שלג ירד בחרמון, ולקראת ערב גם בפסגות הרי הגליל והגולן. בדרום הארץ יתחוללו סופות חול. יעשה קר מהרגיל בעונה. מחר ימשיך להיות דומה, והטמפרטורות יישארו נמוכות. עד שעות הצהרים נמדדו כ-40 סנטימטרים של שלג ברכבל העליון בהר וכ-20 סנטימטרים ברכבל התחתון. ביממה האחרונה עלה מפלס הכנרת בכ-1.5 סנטימטרים.

מזג אוויר חורפי בחוף הים בחיפה, מרץ 2011. שלומי גבאי
חוף הים בחיפה, הבוקר/שלומי גבאי

גם בצפון ובעיקר בחרמון נערכים למזג האוויר הסוער: מפקד יחידת פינוי השלגים, רנ"ג אבי בצלאל, משרת ביחידה כבר 27 שנים ומפקד עליה בעשר השנים האחרונות, אך עובדה זו איננה מפריעה לו להתרגש בכל פעם מחדש מהפתיתים הלבנים. "אנחנו מוכנים כבר מאוקטובר", סיפר לוואלה! חדשות. "מבחינתנו אין הערכות מיוחדת, הכלים המיוחדים שלנו מוכנים מראש. התחיל לרדת שלג אבל הסופה עצמה עדיין לא הגיעה. לחיילים חילקנו ציוד עוד בתחילת החורף והם מצוידים היטב. בעשר השנים האחרונות התקדמנו מאוד מבחינת הציוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully