וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים באולטימטום לקדאפי: עזוב בתוך 72 שעות

מנהיג המורדים: "אם קדאפי יפרוש ויעזוב את לוב בתוך 72 שעות, לא נרדוף אותו על פשעיו". הממשלה: "מועצת המורדים לא ראויה לתגובה". בשטח: קדאפי ממשיך להפציץ את זאוויה וראס לנוף

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

המורדים השולטים במזרח לוב ובחלקים ממערבה הציבו היום (שלישי) אולטימטום לשליט המדינה, מועמר קדאפי: אם יוותר על השלטון ויעזוב את המדינה בתוך שלוש יממות, הם יניחו לו. "אם יעזוב מיד, בתוך 72 שעות, ויפסיק את ההפגזות, אנחנו הלובים לא נרדוף אותו על פשעיו", אמר בראיון לרשת "אל ג'זירה" מוסטפא עבד אל-ג'ליל, ראש "המועצה הלאומית" של המורדים, היושבת בעיר בנגזי. עבד אל-ג'ליל, שהיה שר המשפטים בממשלת קדאפי והתפטרת עם תחילת ההתקוממות, הבהיר כי האולטימטום לא יוארך מעבר ל-72 שעות.

ההודעה באה לאחר יומיים שבמהלכם נפוצו דיווחים שונים בתקשורת הערבית, בין היתר ב"אל ג'זירה" ובעיתון "א-שרק אל-אווסט", לפיהם שלטונו של קדאפי הציע למורדים הצעה ברוח זו - לפרוש מתפקידו תמורת ערבויות לכך שלו ולמשחתו לא יאונה כל רע, והם לא יועמדו לדין.

בתחילה לא התייחסו בשני הצדדים לדיווחים, אך היום הסכימו המורדים לאשר כי נציג שנשלח מטעמו של קדאפי אכן הציע להם לפתוח בשיחות, אך הם הבהירו לו שאינם מוכנים לשום מגעים כל עוד קדאפי בשלטון. "לא נישא וניתן עם מי ששפך דם לובי וממשיך לעשות זאת", אמר הדובר, מוסטפא גריאני. "למה שנסמוך עליו?".

נזקי הפצצות בעיר ראס לנוף בלוב. Hussein Malla, AP
תושבים נמלטים מההפגזות, היום בראס לנוף/AP, Hussein Malla

גם בממשלת לוב התייחסו היום לראשונה לדיווחים, והכחישו אותם מכל וכל. "מדובר בשטות מוחלטת", אמר יועץ של סגן שר החוץ, ואילו דובר משרד החוץ הוסיף כי מה שאומרים במועצת המורדים "אינו ראוי לתגובה".

זאוויה המופגזת: בתי החולים נהרסו

בשטח, נמשכו היום הדיווחים על קרבות בשלוש החזיתות העיקריות: במרכז המדינה, בין העיר סירת שבשליטת קדאפי לעיר ראס לנוף שבשליטת המורדים; ובשתי הערים הסמוכות לבירה ומוחזקות על ידי המורדים אך מוקפות על ידי הכוחות הנאמנים לשלטון - זאוויה שממערב לטריפולי, ומיסרתה שממזרח לה.

נזקי הפצצות בעיר ראס לנוף בלוב. Hussein Malla, AP
מכתש שפער פגז ממטוס, היום בראס לנוף/AP, Hussein Malla

זאוויה, משם הגיעו בימים האחרונים דיווחים על הפגזות אינטנסיביות ומעשי טבח, הותקפה היום שוב על ידי כוחותיו של קדאפי, אך המורדים ממשיכים להיאחז לפחות במרכז העיר. לפי הדיווחים מהעיר, המורדים כורזים ברמקולים לתושבי העיר להצטרף אליהם ולסייע בהגנה על העיר. עדי ראייה מדווחים כי רבים מהתשתיות והמבנים בעיר בת 200,000 התושבים הרוסים לחלוטין, בהם בתי חולים. יש לציין כי המידע המגיע מהעיר מועט ומקוטע ביותר, שכן כל קווי התקשורת בה נפלו.

במרכז המדינה, נראה כי התקדמות המורדים לעבר סירת, עיר הולדתו של קדאפי, נבלמה בימים האחרונים, וכעת הם מצויים במגננה בעיר ראס לנוף. גם היום נמשכו ההפגזות האוויריות של העיר וכוחות המורדים בסביבותיה, ודווח אף על פגז אחד שנחת על בית מגורים בעיר והחריב אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully