וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בלוב: "מוצא מכובד לקדאפי - עלבון לקרבנותיו"

המורדים בלוב הסבירו מדוע דחו את הצעת מועמר קדאפי לנהל מגעים על פרישתו. גורמים בבנגזי מסרו לרשת אל ג'זירה כי הסכמתם הייתה מעניקה לשליט "מוצא מכובד, שיהווה עלבון לקרבנותיו"

רשת אל ג'זירה דיווחה הלילה (שלישי) כי המורדים בלוב דחו את הצעתו של שליט המדינה מועמר קדאפי לכנס את הפרלמנט, על מנת לדון בתנאי פרישתו מהשלטון. מקורות בקרב המועצה הלאומית הזמנית שהקימו המורדים בעיר בנגזי מסרו כי אם היו מסכימים להצעה, היו מעניקים בכך לקדאפי "מוצא של כבוד, שיהווה עלבון לקורבנותיו".

המועצה הודיעה מוקדם יותר כי אין מקום לקיום דיאלוג בין המורדים לשלטונות המדינה כל עוד מועמר קדאפי נמצא בשלטון, ומגעים ייתכנו רק לאחר עזיבתו. נציג המורדים, אחמד ג'בריל, התייחס לפנייה מטעמו של נציג השלטונות, ג'דאללה אל-טלחי, שבשידור בטלוויזיה הממלכתית ביקש מהמורדים "לתת צ'אנס לדיאלוג", ואמר: "אני מכיר את אל-טלחי, והוא זוכה לכבוד רב בלוב, כמי שעמד מול קדאפי. אבל הבהרנו לאורך כל הדרך, כי משא ומתן יוכל להתקיים רק לאחר שקדאפי יעזוב. לא תהיה פשרה".

העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון דיווח אתמול כי קדאפי שיגר ביום ראשון שליח מטעמו אל המועצה, אשר הודיע לה כי השליט מוכן להתפטר מתפקידו ולעזוב לחו"ל בתמורה לכך שיוענקו לו ולמשפחתו ערבויות לשלומו.

העיתון דיווח כי קדאפי הציב למועצה בבנגזי תנאי, לפיו תכונס ישיבת פרלמנט ובמהלכה יכריז על התפטרותו ועל העברת השלטון לידי המועצה הלאומית – כל זאת, כאמור, בתמורה להבטחת שלומו, שלום משפחתו וכספיו. "קדאפי התנה זאת בכך שתינתן לו עזרה לצאת לחו"ל, שלא ירדפו אותו שם ושלא יעמידו אותו לדין בינלאומי", הוסיפו הגורמים.

הפוגה בלחימה

בשטח, נראה כי חלה הפוגה מסוימת בלחימה, ולא התקבלו דיווחים רבים על קרבות, אחרי הדיווחים הקשים בימים האחרונים על לחימה עזה בחזית באזור סירת במרכז המדינה ומעשי טבח בזאוויה ובמיסרתה הסמוכות לטריפולי.

בחזית ההתקדמות העיקרית של המורדים, לעבר סירת, עיר הולדתו של קדאפי, נמשכו התקריות בין העיירה ראס לנוף, הנמצאת בשליטת המורדים, לעיירה בן-ג'וואד, שם ממוקמים נאמני קדאפי. בין היתר, הפגיזו כוחותיו של קדאפי כוחות מורדים מהאוויר, אך לא דווח על נפגעים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully