וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה לאיום האירני? ארה"ב תציב סטי"ל במזה"ת

הספינה הפליגה לים התיכון ותסייע למערכת שמגנה על אירופה מפני איום הטילים האירני. היא נושאת על סיפונה טילים מונחים נגד-טילים ומערכת מכ"ם מתוחכמת, ותשהה בים התיכון כחצי שנה

מענה זמני לאיום הגרעין האירני? ספינת טילים אמריקאית הפליגה אמש (שלישי) מבסיסה בארצות הברית לעבר הים התיכון, במטרה לספק מגננה למדינות אירופה מאיום הטילים מהמזרח, כך מדווחים כלי תקשורת בארצות הברית. ה"מונטריי", שבסיסה בנורפוק, וירג'יניה, נושאת על סיפונה טילים מונחים נגד-טילים ומערכת מכ"ם מתוחכמת, המסוגלים יחד ליירט טילים בליסטים בטווח קצר עד בינוני.

הספינה תגיע לים התיכון כחלק מתוכנית ארוכת טווח שגיבש נשיא ארה"ב, ברק אובמה ב-2009, ליצירת מגננה בליסטית מעל שמי אירופה. התוכנית, שמושתתת על הצבת סוללות טילים ומערכות מכ"מ ברחבי אירופה בעשור הקרוב, בין היתר בפולין וברומניה, כבר עוררה את חמתה של רוסיה. במוסקבה חוששים כי הצבתן של מערכות טילים אמריקאיות בשטח היבשת לא נועדה לאיים רק על איראן, אלא גם עליהם.

נועדה במקור לשוט באוקיאנוס השקט

מפקד הספינה, קפטן ג'ים קילבי, אמר כי במהלך ששת החודשים בהם תשהה הספינה בים התיכון, צוותה יבחן מגוון תרחישים ואיומים, ויבנה תשתית לשיתוף פעולה עם ספינות אמריקאיות אחרות, שעשויות להישלח בעתיד להגן על האזור, באופן שיסייע להן להתמודד עם כמה שיגורי טילים בו זמנית.

הציוד שעל ה"מונטריי" מסוגל אמנם להתמודד רק עם טילים בעלי טווח קצר עד בינוני, אך הספינה מסוגלת ליירט גם טילים בליסטים ארוכי-טווח ששוגרו מאירן, זאת באמצעות שיתוף פעולה עם סוללות טילים קרקעיות. לדברי מפקד הספינה, "יכולת זו נועדה במקור להתמודד עם איומים באזור האוקיאנוס השקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully