וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת לאלי ישי: "בטל גירוש ילדי ביה"ס רוגוזין"

בעקבות זכייתו של הסרט העוסק בילדי העובדים הזרים בפרס האוסקר, קוראת שרת התרבות לימור לבנת לבטל את גירושם הצפוי. "כליאת הילדים מול עיני העולם תסב יותר נזק מתועלת"

שרת התרבות והספורט לימור לבנת מצטרפת למאבק נגד גירוש הילדים הזרים. במכתב ששלחה היום (שני) לבנת לשר הפנים אלי ישי כתבה השרה: "אני פונה אליך בבקשה להורות על ביטול גירושם הצפוי של ילדי העובדים הזרים בישראל אשר לומדים כיום בין השאר בבית הספר ביאליק-רוגוזין בתל אביב. כידוע, חלק מאותם ילדים לקחו חלק בסרט התיעודי Strangers No More שמציג באופן יוצא דופן את סיפורו של בית הספר שבין כתליו לומדים כיום ילדי מהגרים רבים, סרט שזכה בפרס האוסקר היוקרתי בקטגורית הסרט התיעודי הקצר".

לבנת כתבה כי על אף שהיא מודעת כי חלק מהילדים אינם עומדים בקריטריונים שקבעה הוועדה הבין משרדית שעסקה בנושא, היא סבורה שגירושם יהווה שגיאה חמורה. "אין חולק כי זוהי זכותנו המלאה ואולי אף חובתנו לקבוע מדיניות הגירה ברורה, אולם אין לי ספק כי הכנסתם של אותם ילדים אל תוך מתקן כליאה כשעיני העולם כולו נשואות אליהם, תסב למדינת ישראל נזק רב מתועלת", כתבה לבנת.

לבנת הציעה כי ילדים שהשתלבו במוסדות החינוך ורואים עצמם כישראלים יוכלו להמשיך לחיות בה. "את המשאבים הרבים שמשקיעה המדינה בגירושם, הייתי מציעה להפנות לסגירת גבולות המדינה בעיקר בגבול מצרים, כך שתהיה כניסה מבוקרת אל תחומיה ותימנע כניסת מסתננים ממדינות זרות לישראל ללא תיאום בינלאומי", כתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully