וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום באירן: "שואה" בטלוויזיה, בדיבוב לפרסית

קרן לקידום סובלנות יזמה את שידור האפוס בן 9 השעות ברחבי העולם המוסלמי. המדינה שנבחרה לחנוך את הפרויקט - בערוץ לוויין המשדר מארה"ב - היא דווקא זו שנשיאה הוא מכחיש שואה

במסגרת יוזמה לקירוב לבבות בין יהודים למוסלמים, יחל השבוע שידורו של הסרט "שואה" של קלוד לנצמן ברחבי העולם המוסלמי. המדינה הראשונה המשתתפת בפרויקט, בה ישודר היום (שני) החלק הראשון של הסרט, היא לא אחרת מאשר אירן - שנשיאה, מחמוד אחמדינג'ד, התבלט לא פעם בהתבטאויות של הכחשת שואה.

"שואה", אפוס תיעודי בן תשע שעות שצולם במשך 11 שנים, יצא לאקרנים ב-1985. הוא מבוסס על ראיונות מצולמים עם ניצולי שואה, עדי ראייה וגם כמה מהפושעים הנאצים עצמם. באירן, הוא ישודר בדיבוב לשפה פרסית (כפי שישודר בהמשך במדינות נוספות, בדיבוב לערבית ולטורקית), בערוץ הלוויין "פארס-טי-וי", המשדר מקליפורניה שבארצות הברית.

מאחורי היוזמה עומדת קרן היושבת בפריז ונקראת "פרויקט אלדין", שמטרתה המוצהרת היא קידום ידע בקרב תרבויות על תרבויות אחרות. אנשי הקרן, הנתמכת בין היתר על ידי אונסק"ו, הם שהכינו את הגרסאות המתורגמות של הסרט. "שידורו של הסרט בשורה של תחנות טלוויזיה המשדרות למוסלמים תאפשר לקהל גדול לערוך היכרות עם נושא השואה בשפתו שלו", נמסר השבוע מהקרן, שם הוסיפו כי בקרוב, יהיו הגרסאות המדובבות של הסרט זמינות גם לרכישה בגרסת DVD.

בארגון הסבירו היום כי היו שמחים לשדר את הסרט בערוץ אירני ממלכתי, אולם לא זכו לתשובה מצד הרשויות האירניות בעניין, ולכן החליטו לשדרו בערוץ הלוויין. יש לציין כי צלחות לוויין אסורות לפי החוק באירן, אולם החוק כמעט ואינו נאכף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully