וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ החדש של מצרים: שופט לשעבר בהאג

נביל אל-ערבי כיהן בעבר גם כשגריר מצרים באו"ם, והיה מעורב בשיחות עם ישראל על החזרת טאבה. ערב הסעודית: בעקבות ההפגנות עצרו השלטונות 26 שיעים. ארה"ב מזהירה אזרחיה מנסיעה לתימן

נביל אל-ערבי קיבל את הצעתו של ראש ממשלת המעבר החדש במצרים, עיסאם שרף, להתמנות כשר החוץ של המדינה, במקומו של אחמד אבו אל-רייט שכיהן בתפקיד מאז 2004. כך דיווחה אחר הצהריים (ראשון) סוכנות הידיעות המצרית הרשמית.

אל-ערבי, בן 75, הוא דיפלומט מצרי ותיק. בין היתר היה בעבר שגריר מצרים באו"ם, ולאחר מכן כיהן כשופט בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, תפקיד אותו סיים ב-2006. בישראל הוא ודאי ייזכר כאחד הדיפלומטים המרכזיים שפעלו בשנות ה-80 להשיב את מובלעת טאבה לשליטה מצרית.

שרף ריאיין היום כמה מועמדים לתפקידי שרים בממשלתו, ובין היתר דיווחה סוכנות הידיעות, כי המועמד המרכזי לתפקיד שר המשפטים הוא מוחמד אל-גינדי. היום כבר נכנס לתפקידו שר הפנים החדש, מנסור אל-עיסאווי, תוך הבטחה להשיב את אמון הציבור למשטרה, שאיבדה את רוב הלגיטימיציה שלה במהלך המהומות שקדמו למהפכה במדינה. בדברים שנשא עם כניסתו למשרד, אמר אל-עיסאווי כי "יעשה כל מאמץ להשיב את הביטחון לרחובות".

בחריין: המפגינים הגיעו לארמון הממשלה

אי השקט ממשיך להיות מורגש בעוד מוקדים רבים בעולם הערבי, ובימים האחרונים הולכים ומתרבים הסימנים כי הוא קונה אחיזה במקום משמעותי ביותר - המדינה האחראית על כמחצית מתפוקת הנפט העולמית ובעלת הברית המרכזית של ארצות הברית באזור, ערב הסעודית.

אחרי כמה הפגנות של בני המיעוט השיעי במזרח המדינה בשבועיים האחרונים, במחאה על אפלייתם ובדרישה לשחרור עצורים, הכבידו השלטונות את ידם - והיום נמסר כי עצרו בסוף השבוע 26 שיעים שהשתתפו בהפגנות באזור העיר קטיף. יש לציין כי החוק הסעודי אוסר באופן גורף לקיים הפגנות נגד השלטון.

בד בבד, נראה כי השלטונות גם מנסים "לזרוק עצם" לשיעים, והיום שחררו מהכלא את איש הדת השיעי, השייח' תאופיק אל-עאמר, תשעה ימים לאחר מעצרו. אל-עאמר נעצר לאחר שקרא להפסיק את האפלייה על רקע דתי בממלכה ולכונן חוקה.

ההתעוררות של השיעים במזרח ערב הסעודית קשורה באופן הדוק להתקוממות בבחריין הסמוכה, שם מוחה הרוב השיעי על אפלייתו בידי בית המלוכה הסוני, וממלא את רחובות הבירה מנמה באליפיו זה קרוב לחודש. היום הגיעו המפגינים, לראשונה, לפתח הארמון בו יושבת הממשלה. המפגינים גם ממשיכים למלא באופן קבוע את "כיכר הפנינה" במרכז העיר, שם הם ישנים באוהלים.

מפגינה נגד השלטון בבחריין, עם כתובת: "לא סונים, לא שיעים, רק בחריין אחת". רויטרס
"לא סונים, לא שיעים - רק בחריין אחת". מפגינה בכיכר הפנינה/רויטרס

מדינה נוספת שבה המחאה אינה מראה סימנים של רגיעה היא תימן, שגם בה ממלאים מדי יום רבבות בני אדם את הרחובות, בקריאה להתפטרות הנשיא, עלי עבדאללה סאלח. על רקע זה, כמו גם על רקע פעילות ארגון אל-קאעדה במדינה, פרסמה היום ארה"ב אזהרה לאזרחיה שלא לבקר במדינה, והמליצה למי שנמצא בה לשקול לצאת ממנה. "מחלקת המדינה קוראת לאזרחי ארה"ב שלא לבקר בתימן", נכתב באזהרה. "רמת האיום הבטחוני בתימן היא גבוהה מאוד בעקבות פעילות טרור ומחאה אזרחית". רק היום נהרגו ארבעה שוטרים במחוז מעריב שממזרח לבירה צנעא, במארב שטמנו להם אנשי אל-קאעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully