וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון: "יום הזעם של המתנחלים - פסול מוסרית"

סגן שר החוץ, דני אילון, אמר כי על מנהיגי המתנחלים "לגלות אחריות ומנהיגות ולסיים את האלימות". לדבריו, "הפגיעה בשלטון החוק ובשומריו היא קו אדום שאסור לאף חברה לחצות"

"תופעת ההתפרעויות של המיעוט הקיצוני בקרב המתנחלים, המכונה 'יום הזעם', היא פסולה מבחינה מוסרית ומבחינה יהודית, ומזיקה מבחינה מדינית ובטחונית" - כך אמר הבוקר (שבת) סגן שר החוץ, דני אילון במסגרת אירוע "שבתרבות" ברמת גן.

לדבריו, על מנהיגי המתנחלים "לגלות אחריות ומנהיגות ולסיים את האלימות". אילון הוסיף כי "הפגיעה בשלטון החוק ושומריו היא קו אדום שאסור לאף חברה לאפשר לחצותו". כזכור, המתנחלים ערכו השבוע "יום זעם" ברחבי הארץ במחאה על פינוי מבנים לא-חוקיים במאחז חוות גלעד, שבמהלכו הופעלה לטענתם אלימות מופרזת כלפיהם על-ידי כוחות הביטחון.

"ההנהגה הפלסטינית חוזרת על שגיאותיה"

בדבריו, התייחס סגן השר גם לתהליך המדיני, ואמר כי ההנהגה הפלסטינית "חוזרת על שגיאות של 'מקסימום דרישות ומינימום פשרות'. אין כל ערובה שכוחות השינוי האזוריים לא יגיעו גם לפתחה, והאינטרס הפלסטיני צריך ליצור ביטחון כלכלי-חברתי באמצעות הסכם ביניים".

לגבי אותם "שינויים אזוריים", אמר אילון כי "יש להבטיח שמודל ההפיכה האירנית לא יחזור על עצמו. על הקהילה הבינלאומית ליזום 'תכנית מרשל' חברתית-אזרחית שתחזק את הכוחות המתונים". כמו כן קרא אילון להגברת הלחץ על אירן, כדי "לא לאפשר לה לנצל את תקופת המעבר לקידום טרור ואידיאולוגיה קיצונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully