וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: לחימה עזה בא-זאוויה, לפחות 30 נהרגו

כוחותיו של שליט לוב מועמר קדאפי מנסים שוב ושוב להשתלט על העיר א-זאוויה, בסיוע טנקים. דיווחים על לפחות 30 הרוגים בלחימה, מרביתם אזרחים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

לחימה הפכפכה בלוב - ודיווחים סותרים משני הצדדים. תומכיו של שליט המדינה מועמר קדאפי פתחו בצהריים (שבת) בגל שני של מתקפה על העיר א-זאוויה, ממערב לבירה טריפולי - לאחר שמוקדם יותר דיווחו המורדים כי הצליחו להדוף את כוחות הצבא הנאמנים לקדאפי. רשת אל ג'זירה דיווחה כי מדובר בחטיבת חמיס, שבראשה עומד אחד מבניו של השליט הלובי.

רופא בעיר דיווח כי מאז שעות הבוקר נהרגו בעיר 30 בני אדם, רובם אזרחים, ולהערכתו מניין ההרוגים האמיתי גבוה בהרבה. עד ראייה סיפר לרשת BBC "כי בין 20 ל-30 טנקים ירו אל מרכז העיר".

על פי כמה דיווחים, הכוחות הנאמנים לשליט לוב התקדמו אל עבר מרכז העיר, והקימו נקודות ביקורת במרחק של כשלושה קילומטרים ממרכז העיר, שם נאספו המורדים. "א-זאוויה מוקפת על ידי כוחות קדאפי, ישנם מחסומים רבים. הם מהדקים את אחיזתם במרכז העיר", אמרה כתבת של סוכנות הידיעות רויטרס בעיר, "הגישה למרכז חסומה לחלוטין".

בחזית אחרת במדינה, קצין שערק משורות הצבא סיפר כי "המורדים מתקדמים לאורך חוף הים התיכון והודפים את הצבא לעבר סירת, עיר הולדתו של קדאפי".

בתוך כך, המועצה הלאומית של לוב, שהכריזה על עצמה כממשלה חלופית, הצהירה שהיא "המייצגת הבלעדית" של המדינה וקראה למעצמות העולם להטיל סגר אווירי מעל שמי לוב.
המועצה הכריזה על "ועדת משבר", שתכלול בתוכה שלושה חברים. בוועדה יישבו בין היתר אדם שינהל את התחום הצבאי ואדם שינהל את תחום יחסי החוץ.

"המתקפה העזה ביותר עד כה"

כאמור, מוקדם יותר דיווחו המורדים כי הצליחו להדוף את גל התקיפה הראשון. רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה דיווחה כי המפגינים בעיר הצליחו לפוצץ שני טנקים השייכים לכוחות הביטחון הכפופים לקדאפי. בנוסף דווח כי המפגינים לקחו בשבי מספר אנשי כוחות הביטחון במהלך העימותים הקשים בין הצדדים. עדי ראייה דיווחו כי מדובר במתקפה העזה ביותר עד כה וכי טנקים מכוחותיו של קדאפי ירו לעבר האזרחים.

מניין ההרוגים בעימותים בלוב ביממה האחרונה הגיע לעשרות, בקרבות בבנגזי ובראס לנוף. מבתי החולים במדינה נמסר כי רוב ההרוגים הינם תושבים המתגוררים בסמוך למהומות וכי המספר עלול לעלות משום שנפגעים רבים מהלחימה ממשיכים להגיע לקבלת טיפול רפואי.

עדכון ראשון: 13:00.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully