וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בלוב: "הדפנו הצבא ממערב א-זאוויה"

צבא לוב הנאמן לשליט מועמר קדאפי פתח עם עלות השחר במתקפה על העיר השכנה לבירה טריפולי. לאחר מספר שעות הודיעו כוחות המורדים כי הצליחו להדוף את הצבא. "ניצחנו, לעת עתה"

כוחות המורדים בלוב דיווחו בצהרים (שבת) כי הצליחו להדוף את כוחות הביטחון הנאמנים לשליט מועמר קדאפי שפתחו הבוקר במתקפה על העיר א-זאוויה. "הכוחות שלהם נכנסו בבוקר עם מאות חיילים וטנקים. האנשים שלנו הצליחו לגבור עליהם ועכשיו מאות אזרחים מתאספים בכיכר העיר", אמר דובר ארגון המורדים שהוסיף לאחר הדיפת כוחותיו של קדאפי ממערב העיר כי "ניצחנו לעת עתה".

מתנגד לשליט לוב מועמר קדאפי בעימותים עם הצבא ליד ראס לנוף. רויטרס
כוחות המורדים/רויטרס

רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה דיווחה כי המפגינים בעיר הצליחו לפוצץ שני טנקים השייכים לכוחות הביטחון הכפופים לקדאפי. בנוסף דווח כי המפגינים לקחו בשבי מספר אנשי כוחות הביטחון במהלך העימותים הקשים בין הצדדים. עדי ראייה דיווחו כי מדובר במתקפה העזה ביותר עד כה וכי טנקים מכוחותיו של קדאפי ירו לעבר האזרחים.

בתוך כך, מניין ההרוגים בעימותים בלוב ביממה האחרונה הגיע ל-26. 18 בני אדם נהרגו בקרבות בבנגזי ושמונה נוספים נהרגו בעיר ראס לנוף. מבתי החולים במדינה נמסר כי רוב ההרוגים הינם תושבים המתגוררים בסמוך למהומות וכי המספר עלול לעלות משום שנפגעים רבים מהלחימה ממשיכים להגיע לקבלת טיפול רפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully