וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה ישראלית: מדענית זכתה בפרס לנשים חוקרות

פרס אונסק"ו-לוריאל מוענק בכל שנה ל-15 חוקרות צעירות מכל העולם, והשנה - גם לישראלית. הגר גלברד-שגיב, חוקרת מוח, זכתה בפרס, ומלבד הגאווה תזכה גם ב-40 אלף דולר

הגר גלברד-שגיב, חוקרת מוח ישראלית, זכתה ביום חמישי האחרון בפרס אונסק"ו-לוריאל למען נשים במדע לשנת 2011, המוענק בכל שנה ל-15 חוקרות צעירות מכל העולם. מלבד ההכרה הבינלאומית הרחבה, גלברד-שגיב גם הכניסה לכיסה 40 אלף דולרים. גלברד-שגיב זכתה בפרס על מחקר שהיא מבצעת בתחום התודעה, שהוגדר בטקס בפריז כ"מחקר בעל פוטנציאל פורץ-דרך".

המחקר מבקש להוכיח כי לתודעה האנושית יש שורשים ביולוגיים, וכי היא אינה רק נושא פילוסופי. את המחקר החלה גלברד-שגיב במכון ויצמן ברחובות, וכעת היא ממשיכה אותו במעבדות בארצות הברית. הזוכה הטרייה הגיבה על ההישג, ואמרה כי "אני מקווה שהמחקר שלי יקרב אותנו ולו במעט להבנה של הבסיס הביולוגי של התופעה המופלאה והמסתורית הנקראת תודעה".

שר המדע והטכנולוגיה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, הגיב על החדשות המשמחות ואמר כי "מדובר בהישג יוצא דופן למדע הישראלי, באחד התחומים המדעיים הבלוטים כיום – חקר המוח". נאוה רביד, מנכ"ל לוריאל ישראל, אמרה כי "ללוריאל מחויבות בינלאומית להוביל דגל של קידום נשים בכלל, וקידום נשים במדע בפרט במאה הנוכחית. העולם צריך מדע והמדע צריך נשים, היום יותר מתמיד".

הפרויקט המשותף לענקית הקוסמטיקה ולארגון האו"ם פועל באירופה מזה 13 שנה, אולם רק שנתיים בישראל – וכבר יש לנו זוכה. ועדת השיפוט שלו כוללת מדעניות בכירות בעלות שם עולמי, בהן יו"ר הוועדה, פרופ' רות ארנון, וכן כלת פרס נובל בכימיה לשנת 2008, פרופ' עדה יונת – שאף זכתה בעצמה בפרס לוריאל-אונסק"ו ב-2008. בין היתר, חברו לוועד שופטות ישראליות נוספות, בהן נשיאת אוניברסיטת בן גוריון, פרופ' רבקה כרמי, ונשיאת האוניברסיטה הפתוחה, פרופ' חגית ירון-מסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully