וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ מצרים החדש התקבל בתשואות: "מחויב למהפכה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.3.2011 / 0:05

יומיים אחרי מינויו, נאם עיסאם שרף בפני אלפים בקהיר: ”אגשים את מטרותיכם - ואם אכשל, אצטרף חזרה אליכם”. משאל העם על החוקה - ב-17 במרץ. הפגנות גם בירדן, סעודיה ותימן

לראשונה מאז החל גל המהומות במצרים, נראה כי מונתה בהנהגת המדינה דמות שהציבור מזדהה איתה. יומיים לאחר ההודעה על מינויו לראש ממשלה במקום אחמד שפיק שהתפטר, התייצב אתמול (שישי) עיסאם שרף בפני קהל של אלפים בכיכר א-תחריר במרכז הבירה קהיר, התקבל בתשואות ונשא דברים.

"הופקדה בידיי משימה כבדת משקל, ויש להיעזר בסבלנות", אמר שרף בנאומו. "המשימה שאני דבק בה בכל לבי, היא הגשמת המטרות שלכם. אני מחויב לכם, ולמטרות המהפכה. ביום שלא אוכל לעשות זאת - אצטרף בעצמי אליכם, המפגינים". בתום נאומו, נשאו אותו המפגינים על כתפיהם.

ראש הממשלה המצרי עיסאם שרף בכיכר תחריר בקהיר. רויטרס
שרף מתקבל באהבה על ידי ההמונים בכיכר, אתמול/רויטרס

בתוך כך, התברר היום כי משאל העם על חוקת מצרים החדשה ייערך בעוד כשבועיים, ב-19 במרץ - כך פורסם בעמוד הפייסבוק של ממשלת מצרים. ההחלטה על התאריך התקבלה על ידי המועצה הצבאית העליונה המנהלת את המדינה בפועל עד לעריכת בחירות. בטיוטת החוקה נקבע בין היתר כי כהונת נשיא תוגבל מעתה לארבע שנים, ונשיא לא יוכל לכהן יותר משתי כהונות רצופות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מפגינים בעמאן: "יחד נפרק את הפרלמנט"

גם ביתר העולם הערבי נמשכו אתמול ההפגנות, כשמלבד המוקדים הקבועים - בחריין ותימן - התקיימה אתמול גם ההפגנה השבועית בעמאן, בירת ירדן, שם הולכת הנוכחות וגדלה משבוע לשבוע. כ-5,000 מפגינים, אנשי התנועה האיסלמית ומפלגות שמאל, מחו על הודעתו מאתמול של ראש הממשלה מערוף אל-בחית', שדחה את הקריאות לכונן במדינה שלטון מונרכי-חוקתי.

הפגנת אופוזיציה בעמאן בירת ירדן. רויטרס
התהלוכה בעמאן, אתמול/רויטרס

"העם דורש רפורמה בשלטון. אנחנו רוצים חוקי בחירות חדשים", קראו המפגינים שהתקבצו במרכז העיר לאחר סיום התפילות. "אנחנו צריכים לחם וחופש", נכתב בשלטים. "הלאה עם השלטון הביריוני - יחד נפרק את הפרלמנט".

גם בסעודיה יצאו האזרחים נגד השלטון: מאות מתושבי האזור המזרחי במדינה, רובם שיעים, הפגינו היום בדרישה לשחרר איש דת שנעצר ביום ראשון. לא דווח על עימותים בין המפגינים לבין כוחות הביטחון.

בתימן, דחה היום הנשיא, עלי עבדאללה סאלח, את דרישת האופוזיציה לסיים את כהונתו עוד השנה, לאחר 32 שנות שלטון. כך הודיע אתמול מנהיג האופוזיציה, מוחמד אל-מותווקיל. "הנשיא סירב לבקשתנו, והוא נצמד להצעתו הקודמת", אמר. לפני כמה שבועות כבר הציע סאלח כי יסיים את שלטונו עם סיום הכהונה הנוכחית, בשנת 2013.

(עדכון ראשון: 19:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully