וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: היורה בשדה התעופה בפרנקפורט פעל לבדו

התביעה הציגה את מסקנות חקירת הפיגוע, מהן עולה כי אריד אוקה בן ה-21 צפה בווידאו בו סופר על חיילים אמריקאים שאנסו נערה באפגניסטן - והחליט לנקום. "הוא לא היה חבר בארגון טרור"

אזרח קוסובו שפתח ביום רביעי באש בשדה התעופה בפרנקפורט והרג שני חיילים אמריקאיים פעל לבדו, ולא היה חלק מהתארגנות טרור - כך הודיע היום (שישי) התובע הפדרלי בגרמניה, ריינר גריסבאום, שהציג מסקנות ביניים של חקירת כוחות הביטחון. לדבריו, נגד היורה הוגש כתב אישום בעבירות של רצח וניסיון רצח.

לדברי גריסבאום, המחבל, אריד אוקה בן ה-21, שהועסק בעבודה זמנית בסניף הדואר בשדה התעופה, הודה כי פתח באש בשדה התעופה עם אקדח 9 מ"מ שיהה ברשותו, הרג את שני החיילים ופצע שניים נוספים. "הוא רצה לנקום על פעילות צבא ארה"ב באפגניסטן", הוסיף. "אין כרגע כל עדויות לכך שהוא פעל בתיאום עם עוד מישהו, או שהיה חבר בארגון טרור". בחקירתו, הסביר אוקה כי החליט להרוג חיילים אמריקאיים לאחר שראה סרטון וידאו באינטרנט בו סופר על מקרה שבו נכנסו חיילים אמריקאים לבית משפחה באפגניסטן, ואנסו את אחת הבנות. "הוא לא יכול היה להוציא את התמונה הזו מראשו", אמר התובע.

התובע תיאר את ההתרחשויות שהובילו לפיגוע ביום רביעי בערב: אוקה ניגש לחיילים האמריקאים, שעמדו לעלות על אוטובוס צבאי, וביקש מאחד מהם סיגריה. הוא פתח עמם בשיחה, וגילה כי הם בדרכם לאפגניסטן. באותו רגע שלף את האקדח, ירה בראשו של אחד מהם, בן 25, והרג אותו. לאחר מכן עלה על האוטובוס, קרא "אללה אכבר", וירה למוות בחייל נוסף, בן 21, שישב ליד הנהג. הוא המשיך וירה בעוד שני חיילים ופצע אותם - אך בכדור החמישי אירע מעצור באקדח. הוא נמלט מהאוטובוס, אך נתפס בחוץ בידי אחד החיילים שרדף אחריו, בסיוע שוטרים מקומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully