וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החבלן נהרג באפגניסטן, כלבו האישי מת מדיכאון

ליאם טסקר בן ה-26 היה חבלן מצטיין בכוחות הבריטיים המוצבים באפגניסטן. לאחר שנהרג בקרב ביום שלישי, כלבו האישי ת'או, שהצטיין בגילוי מטעני חבלה, נתקף בפרכוסים - ומת

הם בילו רק חמישה חודשים בעבודה משותפת, מאומצת ומתישה, שתרמה רבות להצלת חייהם של לוחמים בריטים באפגניסטן - אך מותם איחד אותם לנצח. זמן לא רב לאחר שרב-טוראי ליאם טסקר נהרג בחילופי אש עם לוחמי טליבן באפגניסטן, כלבו האהוב ביחידה לזיהוי מטעני חבלה ואמצעי לחימה נתקף בפירכוסים והלך לעולמו. מותו של הכלב נחשב לכזה כשהושפע ישירות ממותו של בעליו האהוב, עמו עשה לילות כימים בשדה הקרב בתנאים קשים ובמחויבות מלאה.

זהותו של טסקר, שנהרג ביום שלישי בגיל 26, נחשפה אתמול (חמישי) בהצהרה שפרסם משרד ההגנה בלונדון, ובכך הוא הפך לחלל הבריטי ה-358 במספר מאז פלשו לאפגניסטן בעלות הברית. בתקופת עבודה של כחמישה חודשים בלבד הצליחו טסקר וכלבו לאתר 14 מטעני-חבלה מאולתרים ומצבורי נשק רבים, בהישג שיא בקרב כוחות נאט"ו לחבלן וכלבו האישי, במסגרת המערכה המתמשכת במדינה.

כלב גישוש באפגניסטן. AP
חיילי נאט"ו באפגניסטן משחקים עם כלב לזיהוי חומרי נפץ. הקשר בין חבלן לכלבו נחשב לאמיץ במיוחד/AP

רק בחודש שעבר התראיין הלוחם לאתר משרד ההגנה הבריטי, וסיפר על אהבתו לת'או, כלב ציד אנגלי מסוג ספרינגר ספניאל מעורב, בן 22 חודשים. "אני אוהב את עבודתי ואני אוהב לעבוד לצד ת'או. יש לו אופי נהדר והוא נמרץ מאוד, הוא לא מסוגל לחכות כדי לצאת לשטח ולעבוד", סיפר טסקר בהתלהבות.

ביום שלישי השבוע נשלחו הלוחם הצעיר וכלבו הצמוד בראש כוח שפעל במשימה לאיתור חומרי נפץ ומטעני חבלה, במחוז הלמנד שבדרום אפגניסטן. במהלך חילופי אש שפרצו עם אנשי טליבן במקום טסקר נורה למוות, אך הכלב ת'או לא נפצע. זמן קצר לאחר שגופתו הוטסה בחזרה לבסיס, הכלב החל לפרכס ומת. דיוויד ת'ורפ, אחד ממפקדיו של טסקר, ספד לו ואמר בין היתר כי "הוא באמת ובתמים אהב את הכלבים שהוא עבד לצדם ותמיד ידע להוציא מהם את המיטב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully