וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של קדאפי: "לא להתערבות חיצונית בארצנו"

הלחץ הבינלאומי על לוב לא נותן את אותותיו על בנו של השליט. סייף אל איסלם קדאפי הבהיר כי הלובים מסוגלים לפתור את בעיות המדינה "בינינו לבין עצמנו"

סייף אל-איסלם, בנו של שליט לוב מועמר קדאפי, התראיין אמש (חמישי) לרשת הטלוויזיה הבריטית sky news, ואמר כי לא היה צורך בהתערבות של הקהילה הבינלאומית בפתרון המשבר בלוב. "אנו מביעים את תודתנו, אך אנו מסוגלים לפתור את הבעיות בינינו לבין אנשינו בעצמנו ללא עזרה". בראיון ציין גם כי לא שמע על הצעת הפשרה של נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס לסיום מלחמת האזרחים המשתוללת בלוב.

חרף דבריו של קדאפי הבן, הלחץ הבינלאומי להפיל את מועמר קדאפי מהשלטון ממשיך. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, התייחס למצב בלוב, ואמר כי הקהילה הבינלאומית חייבת להגיב במהירות למקרה של משבר הומניטרי או צורך להפסיק את האלימות נגד אזרחי המדינה. הוא הוסיף כי הממשל בוושינגטון מכין מגוון חלופות, על מנת שלא להיתפס לא מוכן לאירועים. אובמה רמז כי אם ייווצר מצב שבו מועמר קדאפי יתבצר בבירה טריפולי, ייתכן שארה"ב תצטרך למצוא דרך להעביר מזון וסיוע לאזרחי לוב. הוא חזר על דרישתו לפיה על קדאפי לוותר על השלטון: "הוא איבד את הלגיטימיות שלו, עליו לעזוב מיד".

מוקדם יותר הבהיר התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, כי קדאפי ייחקר בחשד שביצע פשעים נגד האנושות. בית הדין הכריז אתמול רשמית על פתיחתה של חקירה לבירור גילויי האלימות במדינה בשבועיים האחרונים. התובע, לואיס מורנו-אוקמפו העניק היום ראיונות לכמה כלי תקשורת. "אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להזהיר אותם", אמר ל-CNN. "שיהיה ברור: אם החיילים שלהם מבצעים פשעים, הם אחראים פלילית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully