וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "להיערך לתגובה מהירה לנעשה בלוב"

נשיא ארה"ב ברק אובמה חזר על דרישתו לפיה על שליט לוב מועמר קדאפי לעזוב את השלטון. לדבריו, הממשל בוושינגטון מכין מגוון חלופות על מנת שלא להיתפס לא מוכן לאירועים במדינה

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, התייחס אמש (חמישי) למצב בלוב, ואמר כי הקהילה הבינלאומית חייבות להגיב במהירות למקרה של משבר הומניטרי או צורך להפסיק את האלימות נגד אזרחי המדינה. אובמה אמר את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים עם נשיא מקסיקו, פליפה קלדרון. הוא הוסיף כי הממשל בוושינגטון מכין מגוון חלופות, על מנת שלא להיתפס לא מוכן לאירועים.

אובמה רמז כי אם ייווצר מצב שבו מועמר קדאפי יתבצר בבירה טריפולי, ייתכן שארה"ב תצטרך למצוא דרך להעביר מזון וסיוע לאזרחי לוב. הוא חזר על דרישתו לפיה על קדאפי לוותר על השלטון: "הוא איבד את הלגיטימיות שלו, עליו לעזוב מייד". הוא הודיע כי אישר למטוס חיל האוויר האמריקאי לחלץ אזרחים מצרים שנתקעו בגבול לוב-טוניסיה ולהעבירם לארצם.

מוקדם יותר היום הבהיר התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, כי קדאפי ייחקר בחשד שביצע פשעים נגד האנושות. בית הדין הכריז אתמול רשמית על פתיחתה של חקירה לבירור גילויי האלימות במדינה בשבועיים האחרונים. התובע, לואיס מורנו-אוקמפו העניק היום ראיונות לכמה כלי תקשורת. "אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להזהיר אותם", אמר ל-CNN. "שיהיה ברור: אם החיילים שלהם מבצעים פשעים, הם אחראים פלילית".

בתוך כך, ראש "המועצה הלאומית" שהקימו המורדים בעיר בנגזי, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, הודיע היום כי המורדים מסרבים להצעה לפתוח במגעים עם משטרו של קדאפי, ודוחים את עצם הרעיון של הידברות עמו. כך דיווחה רשת "אל ג'זירה".

(עדכון ראשון: 21:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully