וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המטוס: "לא מדובר בטייס שעושה שטויות"

הותרו לפרסום שמות ההרוגים בהתרסקות המטוס בגליל: חגי אריאל ודב לבנון. יו"ר אגודת התעופה הכללית שהכיר את השניים, אמר כי מדובר בטייסים מנוסים אך "המזל שיחק לרעתם"

חגי אריאל, בן 42 מכרמי יוסף ודב לבנון, בן 50 מהוד השרון, הם ההרוגים בהתרסקות המטוס הקל שאירעה אתמול (חמישי) בגליל העליון, כך הותר לפרסום. אריאל השאיר אישה ושני ילדים.

יושב ראש אגודת התעופה הכללית, עו"ד ירון אפרת, הכיר את לבנון והיה מדריך הטיסה שלו כאשר עשה רישיון טיס פרטי. "מדובר בבחור מוכשר ביותר, מוצלח ונחמד - אחד שאפשר לסמוך עליו", סיפר אפרת. "מתנדב כבר שנים באגודה שלנו. הוא היה חבר גם בוועד, ובשנים האחרונות היה בצוות שהכין את תחרויות הניווט. מדובר בטייס מקצועי מאוד, ולא מהצעירים שעושים שטויות באוויר לפעמים".

אפרת הוסיף כי "בדרך כלל במטוסים קלים, תאונות טכניות לא קורות כי תמיד אפשר לנחות מול הרוח וכמעט בכל מקום, הנחיתה היא אפשרית והמהירות היא איטית. מקרי המוות בדרך כלל מתרחשים כתוצאה מתחרויות והתפרעויות באוויר. אנחנו יודעים שזה לא המקרה - הם דיווחו באוויר על תקלה וניסו לפתור אותה. המזל שיחק לרעתם כשהקרקע הייתה מלאה בסלעים, מה שהביא לנחיתה לא טובה ולשריפת המטוס. ברגע שהוא נשרף הסיכוי שלהם לחיות כבר קטן מאוד".

"חגי התמחה בעיקר בתחרויות ניווט ראלי ברחבי העולם, וגם פה בארץ הוא היה מאוד פעיל בתחום של תחרויות ספורט", סיפר אפרת.

המטוס, מדגם ססנה 172, יצא מהרצליה לכיוון ראש פינה. באמצע הדרך דיווח על תקלה במנועו למגדל הפיקוח בראש פינה וניסה לנחות במקום, אך התרסק כשלושה קילומטרים לפני אזור הנחיתה, סמוך לצומת מחניים בגליל העליון, ליד הכפר טובא זנגריה. כתוצאה מההתרסקות נשרף המטוס כליל. כוחות הכיבוי הוזעקו למקום והשתלטו על הלהבות. לאחר מכן איתרו כוחות ההצלה את גופותיהם של הטייסים.

  • עוד באותו נושא:
  • התרסקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully