וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע בהאג: קדאפי ייחקר על פשעים נגד האנושות

אחרי פתיחת החקירה, מבהיר התובע: "אם חיילים פשעו - קדאפי ומקורביו אחראים". המורדים דחו את הצעת ההידברות שיזם נשיא ונצואלה צ'אווס. דיווחים ממזרח המדינה: קדאפי חידש את ההפגזות

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ')

שליט לוב מועמר קדאפי ייחקר בחשד שביצע פשעים נגד האונושות - אך הבהיר היום (חמישי) התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, שאתמול הכריז רשמית על פתיחתה של חקירה לבירור גילויי האלימות במדינה בשבועיים האחרונים. התובע, לואיס מורנו-אוקמפו העניק היום ראיונות לכמה כלי תקשורת. "אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להזהיר אותם", אמר ל-CNN. "שיהיה ברור: אם החיילים שלהם מבצעים פשעים, הם אחראים פלילית".

בתוך כך, ראש "המועצה הלאומית" שהקימו המורדים בעיר בנגזי, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, הודיע היום כי המורדים מסרבים להצעה לפתוח במדגים עם משטרו של קדאפי, ודוחים את עצם הרעיון של הידברות עמו. כל דיווחה רשת "אל ג'זירה".

לגבי יוזמת הפשרה שהציע נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס - שמוקדם יותר דווח כי קדאפי קיבל אותה והיא זוכה גם לתמיכה עקרונית של מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא - אמר עבד אל-ג'ליל, שר המשפטים לשעבר, כי איש לא פנה למורדים בעניין זה.

מתנגדי קדאפי בטנק תופסים את השליטה על העיר ברגה שבמזרח לוב, מרץ 2011. AP
כוחות מורדים שהשתלטו על טנק של צבא לוב בעיר ברגה/AP

שלושה חיילים הולנדים בשבי קדאפי

על רקע הדיבורים לגבי מאמצי הידברות, נמשכת ההתכתשות בשטח. לפי כמה דיווחים הבוקר, מטוסים של צבא לוב הפציצו שוב את עיר הנפט מרסה אל-ברגה ואת העיר אג'דבייה שבמזרח המדינה, אחרי שגם אתמול תקף אותן הצבא, אך המורדים השולטים בהן הדפו את ההתקפות.

"ראיתי את המטוס, ואחר כך שמעתי פיצוץ וראיתי מכתש" ,סיפר עד ראייה בברגה לסוכנות רויטרס. לדבריו, הפצצה נפלה בשדה התעופה סמוך למתקן לזיקוק נפט. לדברי כוחות המורדים בעיר, כוחותיו של קדאפי נהדפו ממנה לאזור העיר ראס לנוף.

בתוך כך, הודיע היום משרד ההגנה של הולנד כי שלושה חיילים של חיל הים ההולנדי נמצאים בשבי הכוחות הנאמנים לקדאפי, לאחר שנלכדו ביום ראשון השבוע, במהלך מבצע לפינוי אזרחים מהמדינה. לפי ההודעה, כעת מתנהלים "מגעים דיפלומטיים אינטנסיביים" בניסיון להביא לשחרורם של השלושה.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully