וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים: גברים ונשים הופרדו בקהל בהיכל התרבות

לבקשת ההפקה בהופעתו של הזמר החרדי יניב בן משיח, נשלחו הנשים להתיישב ביציע העליון, בעוד שהגברים בתחתון. בחוץ הפגינו נגד המהלך: "לא נעבור בשתיקה על רמיסת ערכי חופש ושוויון"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק)

לראשונה בתולדות היכל התרבות בתל אביב, הפרדה בין גברים לנשים: הזמר החרדי יניב בן משיח הופיע אמש (רביעי) בהיכל, ולבקשת ההפקה, הופרדו הנשים מהגברים בקהל. הנשים מוקמו ביציע העליון, בעוד שהגברים מוקמו ביציע התחתון. בשל מבנה האולם, קיים פער משמעותי בין חוויית הצפייה ביציעים, ובהתאם גם במחירים. עבור עשרות מפגינים, בהם אנשי תנועת "ישראל חופשית", אין הדבר מקובל – ובשעת ההופעה הם הגיעו לרחבת ההיכל במטרה למחות על המעשה התקדימי והפסול, לטענתם.

הפרדה בין גברים לנשים בהופעה של יניב בן משיח, מרץ 2011. נמרוד סונדרס
לגיטימי או חשוך? יציע הנשים בהיכל התרבות בהופעה של יניב בן משיח/נמרוד סונדרס

חברת מועצת העיר, תמי זנדברג, סיפרה לוואלה! חדשות כי "נעמדנו מחוץ לאולם כדי להראות שהציבור התל אביבי לא יעבור בשתיקה על רמיסת ערכי חופש ושוויון בהיכל העירוני הציבורי שלנו. אין לי טענות לקהל שבא, די הרבה מהם ניגשו אלינו ורצו להתווכח אתנו, חלק בצורה עדינה יותר וחלק פחות. אין לי טענות אליהם – במקרה זה לא הייתה להם ברירה אלא לשבת בנפרד אני חושבת שיש לנו אחריות ציבורית לא להרשות הפרדה כזו במוסדות ציבוריים".

הפגנה מול הופעה של יניב בן משיח אשר מפריד בהופעתו בין גברים ונשים, מרץ 2011. נמרוד סונדרס
"אחריות ציבורית". מפגינים מתעמתים עם קהל שבא להופעה בהיכל התרבות/נמרוד סונדרס

רוכשי הכרטיסים למופע, מטבע הדברים, לא הסכימו עם המפגינים. "אם אני השכרתי את ההיכל, מותר לי לעשות מה שאני רוצה – הרי זו מדינה דמוקרטית", אמר אחד מהם. "תן לי לחיות" זעק אחד מהם לעבר המפגינים.

(עדכון ראשון: 22:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully